סוף שבוע מלא בחוויות באזור הגליל העליון

בשבוע שעבר, באמצע פברואר שמשי במיוחד בשנה מטורפת במיוחד מאוד, מלאו לדותן, בן זוגי שיחיה, ארבעים חורפים. לא נתעכב על הזמן שחולף לו ועל השנים שעוברות, ושום מילה על זקנה ומירמור, אגיד רק שכבר כמה חודשים שאני חיה בחרדה מתמדת מזה שלא נוכל לציין את המאורע כמו שצריך, כי קורונה וסגרים ובידודים וחיידקים. באסה.

כל הסאגה התחילה מחופשה שהזמנו לדובאי ובשנייה אחת של החלטה על סגירת השמיים נמחקה ונעלמה מחיינו, המשיכה בחופשה במלון גליליון שבסוף לא נפתח בזמן והסתיימה בידיים כמעט ריקות. ובואו, ברור לי שיש דברים הרבה יותר גרועים בימינו מחופשה שהתבטלה ושצריך לקחת הכל בפרופורציות כי שום דבר לא מובן מאליו וכל זה, אבל באמת שכולנו היינו זקוקים לקרן אור בדמות כמה ימים של טבע ושל אוויר ושל חופש. באמת באמת. נכון שכולנו?

אז טו מייק א לונג סטורי שורט, בימים שלפני המאורע הייתה כנראה קארמה טובה באוויר ובסוף, שנייה לפני שהתייאשתי ובעזרתה של חברת אמת, הצלחנו למצוא מקום לנו ולעוד שני זוגות חברים על טפייהם ותיקיהם, בכפר הנופש "נופי גונן".

נופי גונן

הכפר נמצא בעצם בתוך קיבוץ גונן, ממש על מורדות רמת הגולן- לוקיישן משובח לטעמי, בגלל הקרבה להמון אופציות טיול מהממות ומלאות בירוק ובמים (המלצות מפורטות תמצאו בהמשך הפוסט).

יש כמה סוגים של חדרי אירוח בכפר, אנחנו בחרנו לישון בבקתות עץ שקיבלנו עליהן המון המלצות, מה שאומר שההתרשמות והחוויה שלי הן ספציפית עליהן ולא על היחידות האחרות.

הבקתות מקסימות לטעמי- מרווחות, שיא הנקיות ומאובזרות בכל מה שצריך בשביל חופשה מושלמת. באלו שאנחנו התארחנו בהן היה ג'קוזי שממש הלהיב את הילדודס. עוד בונוס גדול לדעתי הוא הפרטיות, והשטחים והמרחבים שבין בקתה לבקתה- יש מרפסת מרווחת עם שולחן וכיסאות, המון דשא לרביצה וגם פינת מנגל אישית לכל יחידה. תענוג על אמת.

ארוחת הבוקר, לאור מגבלות הקורונה, הוגשה לנו במארזים אישיים שחיכו לנו בכל בוקר בקבלה- חביבה אבל קיבוצית, אל תצפו למשהו מעבר. אם אתם צריכים השלמות או בכלל, במרחק חמש דקות ממתחם הבקתות יש מינימרקט גדול שבו אפשר להצטייד בכל מה שצריך- אנחנו קנינו כמעט הכל שם, מה שהשאיר לנו בגאז' כמעט פנוי לגמרי והמון ספייס.

ארוחת הבוקר הקיבוצית שמגיעה במארזים ומחכה לכם לאיסוף מהקבלה

הנה קישור לכפר הנופש נופי גונן.

הביטול דרך בוקינג הוא בחינם, ככה שגם בימי קורונה לא צריך יותר מדי להתבחבש- משריינים מקום ומזמינים ואחר כך תמיד אפשר לבטל.

אוכל בסביבה

בערב הראשון הלכנו על בטוח והזמנו 3 מגשים גדולים של קוקיה פיצה טראק מקיבוץ דפנה. הם לא עושים משלוחים כרגע, אבל אפשר לקפוץ ולאסוף מהם, הם נמצאים במרחק של רבע שעה. המלצה אישית: נסו את הפיצה עם דג הפורל, היא משובחת ביותר. מילה.

עוד מתחם קרוב הוא "גן הצפון" שנמצא על הדרך לקריית שמונה ובערך רבע שעה נסיעה מהבקתות. תמצאו שם המון מסעדות טובות לפי סגנונות אוכל שונים, כמו פוקצ'ה שהיא מסעדת שף איטלקית, המבורגריה טובה בשם קלומפוס, קונדיטוריית בוטיק בשם עוז פטיסרי שאני ממש ממליצה לא לפספס וגם מקדונלדס ועוד ועוד.

אם בא לכם להדליק מנגל בכפר הנופש, ממליצה להצטייד בבשר איכותי מאיטליז "בר בשר" שנמצא בצומת הגומא, עשר דקות נסיעה מקיבוץ גונן.

טיולים שעשינו באזור

שמורת טבע תל דן

נחל דן הוא הנחל הגדול והחשוב במקורות הירדן. המים שלו מגיעים משלגי החרמון וזורמים לכל אורך השמורה המקסימה, שמפעילה רשות הטבע והגנים.

בגדול, יש כמה מוקדי עניין בתוך השמורה וגם כמה אפשרויות מסלול. אנחנו היינו הפעם עם זאטוטים קטנים והלכנו על האופציה הקלילה. חשוב לי להדגיש שאפשר בכיף לעשות אותה עם עגלות, יש שבילים מונגשים שמגיעים עד לבריכת השכשוך שבשמורה, שלמים שלה מותר להיכנס בכיף (תביאו בגדי ים, נעליים מתאימות ומגבות!).

עוד אטרקציות בשמורה הן עץ חלול שנקרא "עץ פו הדב" וגם שרידים של עיר קדומה בת חמשת אלפים שנה פלוס מינוס (אבל מי סופר?), שנקראה בתקופה הכנענית "ליש" או"לשם".

המקום מקסים, מוצל ברובו ונעים להליכה. כמות האנשים שטיילו שם יחד איתנו לא הורגשה, כנראה כי צריך לשריין לשם מקום מראש דרך האתר של רשות הטבע והגנים.

בכניסה/יציאה לשמורה תמצאו מבני שירותים נקיים מאוד, שולחנות פיקניק מסודרים, קפיטריה וכשהיינו היה גם דוכן פיתה- לאבנה (או שוקולד) שלגמרי שידרג לנו את סוף הביקור (לא מתחייבת על זה שנמצא שם תמיד).

נהנים מפיתה עם לאבנה/שוקולד, מהדוכן בכניסה/ יציאה, תלוי איך מסתכלים על זה

הכניסה חינמית למנויי מטמון, מי שאין לו מנוי ישלם 28 ₪ למבוגר ו- 14 ₪ לילד (מגיל 5 ומעלה).

חשוב- יש להזמין מקום מראש דרך אתר רשות הטבע והגנים.

שמורת נחל עיון

נחל עיון זורם לו ממש חמש דקות נסיעה מהעיר מטולה (ועשרים דקות נסיעה מקיבוץ גונן).

המסלול של השמורה, שגם הוא מתוחזק על ידי רשות הטבע והגנים, עובר לאורכו של הנחל ובין ארבעה מפלים גדולים ויפים: מפל התנור, מפל אשד, מפל הטחנה ומפל עיון.

אפשר להגיע לשמורה משתי כניסות- הכניסה של חניון עיון (החניון הצפוני) והכניסה של חניון מפל התנור. שני החניונים מרוחקים אחד מהשני כחמש דקות נסיעה, אם אתם מטיילים יחד עם משפחה/ חברים, מומלץ להשאיר רכב אחד בכניסה השנייה, כדי שאחרי זה לא תצטרכו לחזור את כל המסלול בחזרה.

אורכו של המסלול כולו הוא כשני קילומטר. ההליכה לא קשה ורובה מוסדרת על ידי שבילים, אבל יש בדרך המון מדרגות שצריך לטפס, מה שהופך את המסלול ללא נגיש.

אם רוצים להגיע עם עגלה, אפשר לעשות רק את הקטע של מפל התנור (החניון הדרומי) ולחזור לרכב.

המסלול עצמו מדהים, עם המון ירוק ופריחה, נוף מדהים אל גבול לבנון ומפלי מים עוצמתיים ומרשימים לכל אורכו. אנחנו חוזרים לשם שוב ושוב, הילדים מאוד אוהבים אותו וגם אנחנו.

חשוב לזכור שכדי להיכנס לשמורה יש להירשם מראש באתר של רשות הטבע והגנים.

הכניסה חינמית למנויי מטמון, אם אין לכם מנוי תשלמו 28 ₪ למבוגר ו- 14 ₪ לילד (מגיל חמש ומעלה).  

שמורת טבע החולה

תמיד כיף לחזור ולטייל בשמורה הנהדרת הזאת, שהיא בית לאלפי ציפורים נודדות וגם לעדרי תאואים. בביקור האחרון שלנו שם גילינו עוד דיירים שבאו להגיד לנו שלום בהמוניהם- הנוטריות, שאם תשאלו אותי, הן בעצם שילוב של שפן סלעים ושל חולדת ענק ששטה במים, אבל בתכלס, הן ממש חמודות.

ילדון ונוטריון

השמורה היא שמורת הטבע הראשונה בישראל, מגניב, לא? היא כוללת את אגם החולה שמהווה מוקד משיכה להמון עופות מים.

בתוך השמורה גשר צף שאורכו 600 מטר. הוא עובר מעל האגם, ואפשר להשקיף ממנו מקרוב על העופות השונים.

יש בשמורה גם מגדל תצפית מגניב בן שלוש קומות, שהילדים מאוד נהנים לטפס עליו (יש מדרגות נוחות).

בימי טרום קורונה פעל במקום גם מרכז מבקרים מגניב במיוחד שנקרא "עופוריה"  והציע סיור חווייתי וסופר מהנה באורך ארבעים דקות, אבל נכון לכתיבת הפוסט (פברואר 2021), בינתיים הוא סגור למבקרים. אולי ייפתח שוב בקרוב? שווה לבדוק כשאתם מגיעים.

המסלולים באתר נוחים, קלילים, נגישים ויפים. ממליצה להגיע בעונות הנעימות ולא בימי חום כבד, כי רוב הדרך לא מוצלת.

הכניסה לאתר חינמית למי שיש לו מנוי מטמון- יש להזמין מקום מראש דרך האתר. אם אין לכם מנוי (איך עדיין אין לכם?), תשלמו 28 ₪ עבור מבוגר ו- 14 ₪ עבור ילד מעל גיל 5.

טיילת עמי

ממש ליד כפר בלום תמצאו טיילת, באמת שאחת היפות, שנבנתה לאורכה של הגדה המזרחית של נהר הירדן וקרויה על שם עמי פלד ז"ל, תלמיד תיכון שנהרג בשנת 1990 בתאונת דרכים כשרכב על אופניים באזור.

היא מחברת בין קיבוץ עמיר הסמוך לשדה נחמיה ולגשר יוסף, וחולשת על פני מרחק של קילומטר וחצי.

הדרך מלאה במדשאות נהדרות עליהן אפשר לפרוס שמיכה או מחצלת וליהנות מפיקניק, מג'חנון שקונים בעגלה שמחנה הרבה פעמים קרוב, או סתם להתחרדן ביום של שמש נעימה.

השביל עצמו סלול, נגיש לעגלות ומשובץ אריחי אבן עליהם מוטבעים פסוקים מהתנ"ך שבהם מוזכר נהר הירדן.

הנהר שזורם ממש לצד השביל עוצמתי ומרשים. לאורך כל הדרך אפשר לרדת לגדה, להתקרב אליו ופשוט להתפעם מהנוכחות שלו.

באמת שיפה שם לאללה ושזאת אחלה אופציה לטיול סופר קליל עם קטנטנים, כזה שמחבר בין הטבע לבין נוחות כמו דשא ושביל נגיש.

הכניסה לטיילת חינמית לגמרי ולא דורשת הרשמה מראש. כדי להגיע אליה, כוונו את הרכב לקיבוץ שדה נחמיה והחנו בחנייה החיצונית, ליד שער קיבוץ.

מבט מהשביל

יקב רמות נפתלי

אזור הגליל העליון מלא בכרמים ולצידם, מן הסתם, גם המון יקבים.

אחת האטרקציות האהובות עלינו היא לעצור באיזה יקב מקומי ולהתנסות בתפריט הטעימות- אין כמו סטלה קלילה של יין כדי לסיים מסלול קליל עם הילדודוס ולהמשיך הלאה.

בטיול הזה ניסינו את יקב רמות נפתלי- היתה לנו חוויה נהדרת.

היה יום יפה, ככה שפתחנו שולחן בחוץ. הילדים נהנו מגינת שעשועים שנמצאת ממש מטר משם ואנחנו טעמנו והתחרדנו. היה אש.

המקום מציע בקבוקי יינות שלמים או טעימות של שישה סוגי יינות שונים שמיוצרים ביקב. יש גם פלטת גבינות.

הבעלים של המקום היה מאוד חביב, הסביר לנו וענה על שאלות, ואפילו עשה מיני סיור לילדים.

הנה האתר של היקב, לבירור ולהזמנת מקום. ממליצה בחום על החוויה.

____________________________________

לסיום סיומת,

תמיד כיף לטייל באזור הגליל העליון,

יפה שם בכל עונה, יש המון מה לראות, איפה לטייל ונשנושים שווים להכניס לפה.

תהנו, תעשו חיים וטיילו בזהירות. פליז אל תשכחו לשמור על הטבע ולנקות אחריכם.

מוזמנים להצטרף לדף הפייס של לימונצ'לו וגם לאינסטוש.

אם אתם אוהבים את הפוסטים והם עוזרים לכם לתכנן טיולים, הכי אתרגש אם תשתפו. אתם גם יכולים לעשות מחווה ולתרום, כראות עינכם, דרך הקישור הזה, כדי שהבלוג יוכל להמשיך ולחיות.

פיס אנד לאב,

דנה

תגובה אחת בנושא “”

  1. יאאא, איזה סופ"ש מושלם היה לכם!! שמתי עין כבר הרבה זמן על הצימרים האלו ועכשיו עשית לי חשק יותר מתמיד. אין על הצפון בחורף. מושלם!

    אהבתי

השאר תגובה