עקבה- המדריך השלם לחופשת בטן גב עם הילדים בפנינה הירדנית

נכון שאומרים שאין חכם כבעל ניסיון?

אז קבלו אותי, מצהירה בגאווה שאת הפוסט ההמלצתי הזה על עקבה אני כותבת עם הביטחון הכי גבוה שיש,

כי ניסינו אישית כבר שלוש פעמים, כי כל פעם התאהבנו בה מחדש ונהנינו יותר ויותר וכי אם הכל ילך כמו שצריך, בוודאות נגיע אליה שוב.

חשוב לי לומר שאני יודעת שיש מצב שכמה וכמה גבות יורמו בעקבות ההמלצה הזאת, אני מניחה שבעיקר בגלל ההשוואה הבלתי נמנעת שאנשים עושים בין ירדן לסיני.

אני אמנם לא נציגת משרד הביטחון ואין לי שום ידע רשמי, אבל רק אומרת שירדן היא מדינה- ממלכה ידידותית ביותר שחתומה עם ישראל על הסכם שלום יציב והדדי.

בשלוש הפעמים שביקרנו בה בשנה האחרונה נתקלנו באווירה סופר טובה, כולם רק רצו להתחבר ולעזור והיו ממש ידידותיים, הרבה יותר מרוב האירופאים שפגשנו בשנים האחרונות ובתכלס, אין כמו לראות את הילדים משחקים עם ילדים ירדנים או אזרחי מדינות ערביות אחרות שבאו גם הם לחופש ולקוות שיום אחד זה יראה לגמרי טבעי גם בעיני הגדולים.

Imagine


אוקיי.. שנתחיל?

17

מתי ביקרנו?

אוגוסט 2017, סוכות 2017 ואוגוסט 2018.

מתי מומלץ להגיע?

בעיקרון כל השנה, מזג האוויר זהה לזה של ישראל. קחו בחשבון שבקיץ חםםם אש (אבל מצד שני, גם באילת חם באותה הצורה)

מטבע מקומי- דינר

1 דינר= 5.07 ₪ (נכון ליוני 2019).


עקבה- חופש כמו שאני אוהבת אותו 

כמו רבים וטובים אחרים, כל שנה מחדש מגיעה התקופה הזאת של פסח- חופש גדול, שבה גם אנחנו משתדלים לשים בצד לכמה רגעים עבודות, שיגעונות, בירוקרטיות ושאר ירקות לטובת זמן איכות משפחתי של שמש ושל חופש.

16.jpeg

מה אנחנו מחפשים בדרך כלל?

נוף זה מאסט

ומים להצטנן בהם מהחום הכבד

ושקט כי אנחנו אוהבים

ואווירה טובה כי זה הכרחי

ואם אפשר שנישאר אחרי זה בלי חור גדול מדי בכיס אז בכלל מבחינתנו הרווחנו בגדול.

לפני שנתיים גילינו את הסוד הזה שנקרא עקבה. עד אז, היא הסתכמה מבחינתנו באורות המנצנצים בערב מול חופי אילת, אף פעם לא חשבנו עליה כאופציה לחופשה ובטח שלא הכרנו. אבל אחרי שקראתי המלצה בפייס שנראתה ונשמעה ממש מבטיח, החלטתי לחפור קצת ברשת והבנתי שאולי יש כאן משהו שפספסתי. רק אחר כך הבנתי באמת עד כמה פספסתי.

מה שהופך אותה לאידיאלית מבחינתי מסתכם קודם כל בקרבה אלינו אבל בו זמנית בזה שהיא נחשבת חו"ל, ביופי שמשלב מדבר וים, באוכל המצוין, באנשים הנעימים ובמחירים הכל כך אטרקטיביים!

הנוף מהחוף שליש מלון מובנפיק טאלה ביי

לפני שאפרט איפה, איך וכמה, הנה כמה תובנות שהגעתי אליהן אחרי שלוש חופשות בצד הירדני של הים האדום- על חופי עקבה יש המון, אבל באמת המון סרטנים, קיפודי ים וגם כוכבי ים! כל כך הרבה יש מהם, עד שבשלב מסוים זה נעשה פחות מרגש למצוא אותם ממה שהיה בהתחלה.

שבוע רצוף תחת שמש עקבה כפול שלוש הספיקו לי כדי לפצח את המשוואה-

מיכל אחד של ספריי הגנה גדול מספיק בול לארבעה אנשים ליום.

זה מדויק כמעט על חודו של שפריץ.

איזה מגניב זה לראות ביקיני ובוריקיני באותו מקום.

איזה כיף גם שלמדתי כמה מילים חדשות בערבית.

ועוד משהו.. שלא כמו המילים, האוכל ממש לא חדש לי ובכל זאת, הטעמים לגמרי שונים. מפתיעים לטובה.

ילדים על החוף של עקבה


איך עושים את זה? מעבר הגבול של עקבה- יצחק רבין

תנו לי להכין אתכם מראש- מעבר הגבול של עקבה ממש לא משקף את החופשה שהולכת להיות לכם. אם ביקרתם בעבר בהודו הקסומה ואתם זוכרים את המעברים שם, יש מצב שתוכלו לדמיין את הסגנון.

לטובת מי שלא- בעקרון מדובר בשורה של חדרוני פורמייקה חומה, בכולם מתנוססת בגאווה תמונה של המלך והנסיך, ברקע עננת עשן קבועה ומאפרה מפוצצת סיגריות על השולחן.

המעבר ממוקם 3 ק"מ מאילת ופתוח כל יום בין 06:30-20:00 (בשבתות בין 08:00-20:00). אפשר להשאיר את הרכב בחנייה חינמית ממש בסמוך.

אגרת מעבר

לפני שתגיעו לכל הטוב הזה שירדן מציעה בכלל ועקבה בפרט, תצטרכו לשלם בצד הישראלי של מעבר הגבול אגרת מעבר בסך 105 ₪ לאדם.

חשוב לזכור שבמידה והגעתם לשהייה של פחות משלושה לילות, תצטרכו לשלם גם בדרך חזרה בצד הירדני אגרה של 10 דינר לאדם (במידה ואתם נמצאים בירדן לתקופת זמן של שלושה לילות ומעלה, אתם פטורים מהתשלום).

לחצות את הגבול עם הרכב

לכל שלוש החופשות שלנו בעקבה נסענו עם הרכב שלנו ועברנו איתו לירדן.

בתכלס אין שום בעיה לקחת מונית ממש במעבר הגבול ולהמשיך ליעדכם, אבל המלון ששהינו בו (אותו אחד בכל החופשות) ממוקם עשרים דקות נסיעה מהעיר עצמה באזור הנקרא "Tala Bay" ורצינו שתהיה לנו האופציה לצאת וליהנות גם ממה שהעיר מציעה או פשוט לנסוע לחוף מרוחק בקלילות ובספונטניות והכי חשוב- עם כיסאות בטיחות לילדים.

הדבר הראשון שצריך להכין כדי לחצות את הגבול עם הרכב הוא תרגום רישיון רכב לאנגלית ורישיון נהיגה בינלאומי. את כל זה אפשר לעשות בקלילות בסניף ממסי הקרוב אליכם, במחיר של כמה עשרות שקלים.

חשוב גם שבעל הרכב יהיה זה שנמצא מאחורי ההגה ברחבי הממלכה.

בגבול עצמו תצטרכו לשלם אגרת רכב וביטוח שהירדנים מוציאים במקום. כל אלו עולים 90 דינר.

אחרי שהעניין הזה מסודר, יחליפו לכם את הלוחית של מספר הרכב ללוחית ירדנית לבנה מקומית. לא לדאוג, בחזרה כמובן שהם דואגים להחזיר ללוחית המקורית.

מוניות מהגבול

במידה והחלטתם להשאיר את האוטו בבית או בחניון הישראלי, את פניכם בצד הירדני יקבלו עשרות מוניות שמחכות לילות כימים לנוסעים חדשים שצריכים טרמפ לעיר או לטאלה ביי.

נסיעה ממעבר הגבול לעיר אמורה לעלות 15 דינר ומהגבול לטאלה ביי- 25 דינר.

מדריך מקומי

בעקרון, אם אתם חוצים את הגבול ומצהירים שאתם נוסעים לטייל בפטרה, וואדי רם או בכלל, בדרך כלל אתם מתבקשים להגיע עם מדריך מקומי שמתחייב ללוות אתכם בטיולים. הירדנים מאוד מקפידים על זה ולא מעוניינים שאנשים יטיילו לבד.

אנחנו עדיין לא עשינו טיול שכזה ותמיד נסענו ישירות למלון וגם הצהרנו שאנחנו נשארים במהלך כל הימים באזור עקבה בלבד. אני יודעת שיש ברחבי גוגל והרשת המון המלצות על מדריכים מקומיים שאפשר לקבוע איתם ושיחכו לכם בגבול כדי להעביר אתכם בכיף.

בכל מקרה, חשוב גם לזכור להכין עותק מודפס של ההזמנה של המלון, כי לפעמים מבקשים להציג אותה.

* עדכון: נכון לשנת 2020, גם לעקבה צריך לעבור עם מדריך. 


איפה לישון בעיר עקבה ולצידה? 

בתי המלון בעקבה נחלקים לאלה שנמצאים ממש בתוך העיר עצמה ואלה שממוקמים באזור Tala Bay, שנמצא כ- 25 ק"מ ממרכז העיר.

אנחנו תמיד מעדיפים לישון באזור המרוחק יותר ולעשות גיחות לעיר כשמתחשק.

למי שמתאימה לו יותר אווירה אורבנית של עיר נמל הומה, ממליצה בחום על המלונות הבאים, שבכולם ביקרנו אבל לא ישנו (לחצו על הקישורים) >>

אינטרקונטיננטל.png

אל מנארה .png

המלון שלנו- Movenpick Resort and Spa Tala Bay

אני מאוהבת בריזורט הזה, על אמת.

שלוש פעמים הייתי בו והוא נפלא בעיניי ונהדר בכל פעם מחדש.

לפני שאתחיל בפרגונים הרבים, כי באמת מגיע לו, חשוב לשים לב שרשת "Movenpick" השוויצרית מתפעלת שני מלונות באזור עקבה, הראשון ממש בתוך העיר והשני, שעליו אני ממליצה, נמצא במפרץ Tala-Bay כעשרים קילומטר מהמרכז.

לא הייתי במלון שבמרכז העיר מלבד בארוחת ערב במסעדת השף המצוינת שלו עליה אספר בהמשך, אבל אני חד משמעית ממליצה על המלון שב- Tala- Bay, שהוא לגמרי ריזורטי ומפנק ולטעמי מתאים למשפחות הרבה יותר מאחיו האורבני שממוקם בתוך עקבה.

כבר בכניסה לריזורט מרגישים בטוחים, אחרי שעוברים עמדת שמירה קפדנית שבודקת גם את הרכב במידה והגעתם עם אחד וגם מעבירה את כל המזוודות והציוד דרך מכונת שיקוף.

הכניסה למלון טאלה ביי עקבה

מה תמצאו במלון? 

הקסם מתחיל כבר בהתחלה- הכל מעוצב ומדויק עד הפרט האחרון,

מהמבנים הנמוכים והלובי המרשים עם הנוף הנהדר לחוף הצמוד ועד לחדרים המרווחים והנעימים, למתקני הבריכה כולל מגלשת מים ענקית וכייפית, לחוף הים הצמוד המקסים, לחדר האוכל, למסעדות, למתחם הספא, למרכז הצלילה.

מלון מובנפיק טאלה ביי עקבה

מלון מובנפיק טאלה ביי עקבה

הבריכה במלון מובנפחק טאלה ביי

החוף של טאלה ביי, עקבה

צוות הווי ובידור שאחראי על הפעלות ספורט וילדים במהלך היום ועל מופעי בידור בחלק מהערבים יעשה לכם בטוח שמח- יש מופעי שירה וריקוד, מופעי אש ולהטוטנות ועוד המון אטרקציות.

מבחינת אוכל, ארוחת הבוקר לטעמי מושלמת- עם מגוון בלתי נגמר של סלטים, ביצים, מעדנים ירדניים ואפילו מאפים שוויצרים משובחים.

ארוחת בוקר

גם ארוחת הערב טעימה ויש המון מגוון, אנחנו באופן אישי אוהבים להשאיר את כל האופציות פתוחות, זת'ומרת לא להזמין מראש גם ארוחת ערב כדי שתהיה לנו האפשרות לצאת מחוץ לריזורט ולנסוע עם הרכב לעיר עצמה, שם יש כמה מסעדות מומלצות ומעניינות לא פחות.

יש גם מסעדות נהדרות במלון עצמו, כמו אחת של המבורגרים ופיצה לנשנושי צהריים ומסעדה יוקרתית יותר לערב.

מלצרים ואנשי שירות על רולר בליידס ישמחו לקחת מכם הזמנות לאורך כל היום ויעשו את זה תמיד עם חיוך והרבה נכונות לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר.

על חוף הים, חוץ מהמון כוכבי ים דקיקים, תמצאו מזח מגניב ביותר, המון זולות לישיבה וברים/ מזנונים שמציעים גלידות ושתייה.

ילדים על חוף הים, עקבה

יש גם כמה סוגי ספורט ימי שאפשר לעשות (בתשלום נוסף) ממש מהמזח.

אנחנו היינו אמיצים בחופשה האחרונה ועשינו ביחד עם תום שיט במה שזכה לכינוי "ספת ים".

ספורט ימי בעיר עקבה

היה הסטרי.

ל- movenpick



Booking.com

המרינה של Tala Bay

במרחק 5 דקות הליכה מהמלון לאורך החוף, תמצאו את המרינה של טאלה ביי, אליה מגיעים למנוחה מהים עשירי הממלכה עם יאכטות הפאר שלהם.

יש כאן גם הרבה דירות קיץ של מיטב המבוססים.

המרינה מושקעת, שקטה ויפה, לאורכה כמה מסעדות טובות ואפילו מינימרקט קטן וחמוד ששירת אותנו נאמנה בכל פעם שהתחשק לנו קצת לטייל על החוף עם בירות או גלידה ביד.

ממליצה בחום גם על מסעדת סוזאנה שמציעה אוכל טעים, שירות נעים, נוף נהדר ומנות גדולות. אפשר למצוא שם מנות בשר, פירות ים, פסטות ואפילו פיצות.

הנה עוד פרטים על המסעדה 


איפה לאכול? מסעדות בעיר עקבה

שלוש חופשות בהחלט תרמו לדגימת כמה וכמה מקומות משובחים בעיר.

הנה כמה מומלצים ממש בעיני-

מסעדת Red Sea Grill במלון מובנפיק שבעיר

מסעדת דגים ופירות ים שממוקמת ב – מלון Movenpick שבמרכז העיר- האחות האורבנית של הריזורט שישנו בו בטאלה ביי, מציעה נוף נהדר על החוף ואוכל משובח וטעים ביותר.

היא נחשבת למסעדה די יוקרתית, המחירים לא זולים כמו במקומות אחרים, אבל אם אתם חוגגים אירוע או שסתם בא לכם להתפנק איזה ערב, אנחנו מאוד מאוד נהנינו כאן.

מנה מומלצת שאהבתי- הדג במלח.

שימו לב שהמסעדה לא נגישה- יש לעלות במדרגות כדי להגיע אליה, ממוקמת על טרסה גבוהה.

מנה של דג

הנה עוד פרטים על המסעדה

מסעדת Al Shami, רחוב Al Raghadan Street

מסעדה אותנטית עם סלטים, בשרים ומבחר דגיגונים בסטייל מזרחי שאהובה במיוחד על המגיעים מכיוון גבול ישראל, וחייבת לומר שבצדק. השפע גדול, הכל טרי וטעים והמחירים מצחיקים.

הנה עוד פרטים על המסעדה

מסעדת פאפאיה Papaya Restaurant, רחוב As-Saadeh

עוד מקום שאהבנו ושחזרנו אליו כמה פעמים הוא מסעדת פאפאיה, מסעדה שנעים וכיף לשבת בה, עם מנות גדולות וטעימות לחיך, בעיקר בסטייל ערבי אבל לא רק והמון תוכיי- מחמד מסביב. המלצרים חביבים והשירות טוב.

אוכל

הנה עוד פרטים על המסעדה 

כנאפה ובקלאוות ב- Abu Gharbia Sweet

כמובן שאי אפשר לכתוב על ג'ורדן מבלי להזכיר את טעם גן עדן של הכנאפה והבאקלאוות האותנטיות שאפשר למצוא באזור.

באופן אישי הכי אהבנו את אלו של Abu Gharbia, שנמצאת דקה הליכה מאל שאמי  וממסעדת Alibaba המזרחית, שגם היא ממש טובה ומומלצת. כי אין כמו לרדת על מגש כנאפה חם וטרי אחרי ארוחה טובה! אפשר גם לקנות מארזים של כל מיני בקלאוות שוות  ולקחת הביתה. מזהירה מראש מהתמכרות.

18


משהו לחזור איתו הביתה מחופשה בעיר עקבה 

בואו נסגור את העניין כבר עכשיו ונעשה תיאום ציפיות מראש-

אל תבואו עם חשק עז למסע קניות בעקבה, פייר, לא תמצאו בה יותר מדי שופינג. אפשר לחזור עם קפה טוב או עם מארז בקלאוות שווה ואפילו למצוא בקבוקי חול צבעוניים לילדים, אבל קניות הארד קור אין כאן.

מה שכן, בחופשה האחרונה רכשנו באחת הבסטות בעיר נעלי מים שבינתיים לא מצאנו בשום מקום אחר ומאז שחזרנו, אין טיול שלא שואלים אותנו בו מאיפה הן?? אז אם יוצא לכם להיתקל בהן, הן עולות בערך 3 דינר שזה 15 שקל פלוס מינוס והן פשוט מעולות (אתם אמורים לראות אותן בכל חור בעיר).

נעלי מים, חוף הים עקבה


טיולים מחוץ לעיר עקבה

מעקבה אפשר לצאת לטייל בפטרה וגם באזור ואדי רם. זה לגמרי משהו שאנחנו מתכננים לעשות בהמשך, פשוט לנו אישית עדיין לא יצא, הגענו תמיד עם הילדים והאווירה הייתה של בטן גב ופחות של ימי טיול אינטנסיביים.

אם בא לכם על יום טיול מחוץ לריזורט, יש המון מדריכים שישמחו לקחת אתכם ישירות מהמלון ולדאוג לכל מה שתצטרכו, חפשו ברחבי הרשת.

רשימת קריאה 

בינתיים, הכי ממליצה לכם לקרוא גם את פוסט ההמלצה המשובח שכתבה רינת מהבלוג המשובח גם הוא "השפירית"- גם בו תמצאו המלצות על העיר ועל הריזורט בטאלה ביי.

מומלץ גם לבדוק את הפוסט הזה שכתבה סהר קרט מהבלוג המהמם YOLO blog, על עקבה, פטרה וואדי רם, כולל טיול ג'יפים מגניב ביותר.

עוד מידע על תכנון חופשה בירדן והמון טיפים תוכלו לקרוא בפוסט הזה שכתבה כרמל קמיןמהבלוג המקסים מסוף כרמלית. 

והנה עוד רשמים אישיים שכתבה אילנה בר מהבלוג המרתק "יצאתי מביתי למסעותי", על חוויות טיול מחוץ לעקבה.

מבט על פטרה


לסיום סיומת, רק אשתף שמעקבה הכל נראה אופטימי יותר. תמיד כשאני שם מזדמזם לי בראש Imagine של לנון וממש קל לי לדמיין עולם יפה יותר ופחות עצוב, חיים ללא גבולות, ללא הגדרות של מדינות או דתות.

אולי זאת רק אני ואולי תקראו לי חולמת, אבל אני ממליצה מכל הלב לנסות בעצמכם, אני די בטוחה שתופתעו לטובה.


תהנו בחופשה הבאה ואם אתם בעקבה, תמסרו לה ד"ש חמה ממני ומהלימונים.

ובינתיים, אם עדיין לא נרשמתם ללימונצ'לו, אשמח שתיכנסו ממש לכאן ותצטרפו, ככה תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם בחינם לגמרי.

כי לכולנו מגיע זמן איכות יחד!

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו ולקבל עדכונים בלייב-לחצו כאן ואם נפשכם חושקת בהמלצה על טיול  בדרום, אפשרי בדרך לעקבה, כנסו לכאן וקראו הכל על עין ירקעם.


אהבתם את הפוסט? מוצאים אותו שימושי, כזה שיכול לעזור לאנשים אחרים?

אשמח אם תשתפו אותו ותפרגנו בתגובות

sunset hands love woman
Photo by Stokpic on Pexels.com

לימונצ'לו עושה לכם טוב? מוציאה אתכם ליותר טיולים? עוזרת לכם לחסוך קצת כסף או פשוט מעלה חיוך על הפנים?

הכי אשמח לפרגון שלכם ולתמיכה דרך קישור הפייפאל הבא- כל אלו יעזרו לי להמשיך ולהמליץ לכם על המקומות השווים באמת!

אפשר לתמוך מכאן >> paypal.me/limonchelloblog 

7 תגובות בנושא “עקבה- המדריך השלם לחופשת בטן גב עם הילדים בפנינה הירדנית”

  1. למי ששוהה במלון באזור העיר ורוצה לבקר ב tala bay יש לקחת בחשבון שבכניסה לאזור המבוצר ישנו שומר שמבקש לצלם את הדרכון או תעודה מזהה. בפנים יש עוד מעבר שבו מתבקשים לשלם 30 דינר לאדם רק על השהיה באזור.

    אהבתי

  2. פוסט מושקע , מפורט מאוד ועושה חשק לבקר בעקבה.
    אשמח לדעת עלויות שלבתי מלון והמדריך?

    אהבתי

    1. תודה רבה! לא לקחנו מדריך בגלל שלא שהינו מחוץ לעקבה, יכול להיות שכיום צריך מדריך גם אם לא מתכוונים לצאת מהעיר אבל לצערי אין לי גרוש משלי לתרום לעניין. מבחינת עלויות, בעיקרון יצא לנו פחות או יותר 1000 ש"ח ללילה למשפחה כולל ארוחות, אבל כמובן שהמחירים משתנים לפי חודשים והרכבים. יש קישורים למלון ולמלונות מומלצים אחרים בתוך הפוסט.

      אהבתי

השאר תגובה