בוקרשט- המדריך המלא לחמישה ימים של טיול בעיר

מבנים מפוארים וייחודיים ולידם בנייני רכבת קומוניסטיים, פארקים עצומים וירוקים שכיף להיאבד בהם, כיכרות ורחובות מטופחים ונעימים ואין סוף טברנות מקומיות, מסעדות, בתי קפה ומוזיאונים.

בוקרשט- תמצאו בה את כל אלה וגם הרבה הרבה יותר.

אחרי חמישה ימים של כאבי רגליים מרוב שיטוט אינסופי בעיר, כולל גיחה של יום אחד לכפרים הקרובים ואפילו עליה אמיצה לרכבל בגובה 2000 מטרים, אפשר לומר שלגמרי נשבתי בקסם.


מתי היה הביקור? 

מאי 2019

עם מי היה לי התענוג?

עם אימא שלי ציפי ואחותי שרון, חופשת בנות קלאסית שאצלנו היא כבר די מסורת בשנים האחרונות, איזה כיף!

ראשונה

לכמה לילות הגענו?

חמישה לילות

מאיפה הזמנו כרטיסי טיסה בזול?

>> ממש מכאן 


קצת על העיר

בוקרשט היא עיר הבירה של רומניה וממוקמת בדרום- מזרח אירופה. היא העשירית בגודל מבין ערי הבירה של ארצות האיחוד האירופי ומאכלסת כמעט 2,300,000 תושבים.

בארץ יצאה לה תדמית קצת טראשית, של אחת שמושכת בעיקר את מי שמחפש מועדוני לילה וקזינואים, אבל תצטרכו להאמין לי כשאני אומרת שלא נתקלתי בכל הזמן שבו ביליתי בעיר באף אחד משני אלה.

פשוט כי זה לא מה שחיפשתי.

האפשרויות הבלתי נגמרות של האטרקציות, העובדה שהיא לגמרי מרושתת, ידידודית ונוחה להתמצאות וגם המחירים שזולים באופן משמעותי יחסית לחיים בארץ, כל אלה יחד הופכים את בוקרשט ליעד סופר שווה, שאני בטוחה שאחזור אליו בקרוב.

אז עכשיו כשאני אחרי וכשכבר התרגלתי שוב לשגרה, אני שמחה לחלוק איתכם המלצות על כמה מלונות שווים שנמצאים במיקומים מנצחים בעיר וגם לספר על מקומות שכדאי לבקר בהם ועל אתרים שממש חבל לפספס.

שנתחיל?

כיכר המהפכה.jpg
כיכר המהפכה

איך מגיעים ממקום למקום? תחבורה בעיר בוקרשט

בוקרשט היא עיר מאוד נוחה מבחינת התניידות והגעה ממקום למקום. היא מציעה המון אופציות, כולן מאורגנות, נוחות ולא יקרות.

אפשר להסתמך על תשתית המטרו הנהדרת שלה- רוב אתרי התיירות שבעיר נמצאים לא יותר מ- 10 דקות הליכה מתחנת המטרו הקרובה.

אפשר גם לנסוע עם מוניות אבל כאן קבלו אזהרה- הרבה נהגים מזהים תיירים וגובים מחיר מיוחד עבורם. אם אתם בוחרים להתנייד עם מונית, וודאו שהנהג מפעיל מונה ישר עם כניסתכם ושהתעריף הוא 1.69 או 1.99 ליי לקילומטר.

אנחנו עשינו את הרוב המוחלט של הנסיעות שלנו באמצעות אפליקציית UBER הנוחה והמדהימה, אבל הבנתי שקיימת לאחרונה בעייתיות עם האפליקציה ברומניה.

שווה לבדוק דרך אפליקציות דומות.


המלון שלנו ועוד מלונות מצוינים בעיר 

בחירת מלון קובעת מבחינתי איך ייראה הטיול, וזה לא בגלל שממש חשוב לי גודל החדר, אלא יותר בגלל החשיבות של מיקום טוב ומרכזי בעיר.

המיקום הוא לדעתי השיקול מספר אחד בבחירת מלון בעיר אירופאית, שבה גם ככה מסתובבים רוב היום בחוץ ופוגשים את החדר בדרך כלל רק מאוחר בלילה.

חשוב גם, מן הסתם, שיהיה נקי ונעים ואסתטי, אבל אני אף פעם לא הולכת על אופציות היוקרה, זה נראה לי מיותר אם לוקחים בחשבון שהתכנון הוא לבלות במלון רק את הזמן של הקימה פלוס ארוחת הבוקר ואז את הזמן של השינה נטו.

הנה קישור לאתר השוואת מלונות שאני תמיד מזמינה ממנו 

מלון K+K Elisabeta

בחרנו להתארח במלון K+K ELISABETA, שממוקם ברחוב צדדי ושקט באזור כיכר האוניברסיטה, 10 דקות הליכה מהעיר העתיקה שהיא בעצם מרכז העיר ואיפה שכל מה שמעניין קורה.

החדרים של המלון גדולים ומרווחים, המיטות נוחות, ארוחת הבוקר טובה ומגוונת וכל עובדי המלון שנתקלנו בהם היו סופר שירותיים ושמחו לתת המלצות ולעזור.

מסביב למלון שתי מאפיות שנפתחות כבר בשש בבוקר והמון אופציות טובות לבתי קפה, ככה שממש לא חייבים להזמין דיל עם ארוחת בוקר ויש גם צ'יינג' במרחק 5 דקות הליכה.

עוד פינוקים שאפשר וכדאי ליהנות מהם בזמן השהייה במלון- מיניבר וכספת בחדר, סאונה וחדר כושר קטן בקומה התחתונה, בר בקומת הכניסה וגם שירותי מוניות ישירות מהמלון.

אחרי שהייה של חמישה לילות, יכולה בלב שלם, בבטן מלאה וברגליים קלילות להמליץ בחום! הלוקיישן, הנוחות, היחס, התנאים וכמובן המחיר האטרקטיבי, את כל אלו תמצאו כאן.

K+K ELISABETA.png

מלון Novotel

עוד מלון ממש מומלץ, שאומנם לא ישנו בו אבל ביקרנו בו באופן אישי ושתינו בכיף קפה בלובי היפה שלו הוא מלון נובוטל סיטי סנטר Novotel Bucharest City Centre, שנמצא גם הוא במרחק הליכה מהעיר העתיקה ומכל ההתרחשויות הכי חשובות בעיר.

החדרים של המלון גדולים, ארוחת הבוקר טובה, הוא מזמין ונעים בעיצוב שלו, הצוות אדיב ואפשר גם ליהנות מברכה מחוממת ומשירותי ספא.

הנה קישור להזמנת מלון Novotel

והנה עוד כמה המלצות על מלונות טובים ומרכזיים בעיר

מלון הילטון אתנה

 אחד המלונות המרכזיים והוותיקים בעיר, איכותי מאוד! יושב על רחוב ויקטוריה המרכזי ושוקק החיים. מומלץ!!

הילטון אתנה.jpg
התמונה מתוך דף המלון באתר booking.com

הנה קישור להזמנת מלון הילטון אתנה 

מלון אינטרקונטיננטל

מלון ברמה גבוהה, מפנק ואיכותי, במרחק הליכה מהעיר העתיקה ומכיכר אונירי, עם צוות מנצח שנותן שירות מכל הלב וארוחת בוקר מפנקת.

אינטרקונטיננטל.jpg
התמונה מדף המלון באתר booking.com

הנה קישור להזמנת מלון אינטרקונטיננטל

מלון מארשל גארדן

מלון מרכזי ברמת חמישה כוכבים, ממוקם מאחורי פיאצה רומנה המרכזית וסופר נוח למי שמעוניין בשרותי בית חב"ד הקרוב.

מרשל גארדן.jpg
התמונה מתוך דף המלון באתר booking.com

הנה קישור להזמנת מלון מארשל גארדן


איך כדאי לראות את העיר בפעם הראשונה?

מאז שעשיתי את זה בפעם הראשונה לפני כמה שנים, כשביקרתי בורשה, נהפכתי להיות חובבת מושבעת של סיורים בערים שאני לא מכירה. אני ממש מאמינה שכשמגיעים לטייל בעיר כלשהי בפעם הראשונה, חשוב לחוות ולהכיר אותה דרך הרגליים, מה שאומר שכדאי ביום הראשון או גג בשני לצאת לכמה שעות של היכרות בין האתרים שלה עם אחד שיודע ושיכול להסביר קצת יותר בהרחבה מהגוגל על המקום הזה שנחתנו בו פתאום באמצע החיים.

סיור מאורגן בעיר 

אז בבוקרשט האחת שיודעת הייתה יעל פרי, ישראלית שחיה בשנים האחרונות עם משפחתה בעיר ומעבירה סיורים בעברית לקבוצות ישראלים.

יעל העבירה לנו סיור רגלי של כמעט 4 שעות בצורה מהממת, הוליכה אותנו בין נקודות חשובות בעיר ועזרה לנו מאוד להבין הקשרים היסטוריים, להכיר סיפורים מעניינים ואפילו להתוודע למנות מקומיות ששווה להזמין. כמובן שתמיד כיף יותר כשנעים בבטן, מה שאומר שלאורך כל הסיור עצרנו לנשנש במקומות מתוקים ושווים.

הנה דוגמא קטנה

אקלרים.jpg
אקלרים מ- "French Revolution"

אחרי הסיור יעל שלחה לנו כמה קבצים מסודרים עם המון המלצות וחשוב להגיד שהייתה זמינה עבור כל מי שרצה לאורך כל השהייה שלו, לשאלות ועזרה.

ממליצה בחום, עושה סדר בראש ופשוט עושה כיף לכמה שעות טובות!

כנסו מכאן לדף הפייסבוק של הטיולים שיעל מעבירה 


אטרקציות בעיר בוקרשט

לפני שנסענו יצא לי לשמוע מכמה אנשים (שאני תופסת מהם מביני עניין!) שבוקרשט היא עיר די משעממת ושלא יהיה לנו מה לעשות בה יותר מיומיים. כשעדכנתי שהתכנון הוא לבלות בה לפחות ארבעה ימים מלאים, די ניסו להוריד אותי מזה ולשכנע אותי לשנות יעד.

עכשיו, כשאני אחרי, חייבת לומר שחזרתי עם רושם ממש שונה מהעיר ולהיפך, הייתי שמחה אם היו לי עוד יום או יומיים לטייל בה, כי דפנטלי יש עוד כמה אתרים שהייתי שמחה לבקר בהם.

המסקנה שלי- בוקרשט היא עיר עם מלאן אטרקציות ומקומות שיש לראות, פשוט ממש כדאי לעשות הכנה טובה מראש לפני שמגיעים ולדעת מה רוצים לראות בה.

מי שמבקר בה בלי שום ידע מוקדם ומבלי לקרוא מראש ולהחליט, פחות או יותר, על כמה מקומות שנראה לו שיעניינו אותו, יכול בקלות "להיאבד" ולא ליהנות מכל מה שיש לה להציע. ויש לה.

אז בדיוק בשביל זה אני כאן, כדי לעזור לכם להבין קצת יותר טוב מי נגד מי ולעשות הכנה קטנה של כמה מקומות ואטרקציות שחבל לפספס כשאתם מבקרים בעיר.

מתחילים.

העיר העתיקה/ Old Town Bucharest

תמיד מומלץ לחוות את העיר דרך האזור העתיק שלה על הרחובות הקסומים שלו, ששוטטות בהם מרגישה כאילו חזרנו מינימום מאה שנה אחורה בזמן.

במקרה של בוקרשט, מדובר באחד הלוקיישנים המרכזיים של העיר. אפשר למצוא שם המון מסעדות וטברנות מומלצות, פאבים וברים, חנויות ודוכנים וגם כמה וכמה כנסיות מרשימות.

כמו בערים אירופאיות אחרות, יש בעיר העתיקה של בוקרשט המון סמטאות ובאמת שפשוט כיף ויפה כל כך להסתובב בהן בלי מטרה מוגדרת, ופשוט להיאבד.

המרחק מהמלון שלנו לסמטאות העתיקות היה בערך עשר דקות הליכה, ככה שבאופן טבעי מצאנו את דרכנו אליהן כמעט בכל ערב, לסיום כייפי באחת המסעדות השוות בעיר.

בקרוב מבטיחה פוסט מסודר עם המלצות שוות על מסעדות ובתי קפה משובחים בעיר העתיקה  ובכלל ברחבי העיר, שווה לעקוב!

רחוב בעיר העתיקה.jpg
pasajul macca vilacrosse- רחוב מקורה בעיר העתיקה, מעולה לימים גשומים

פארק הרסטראו ומוזיאון הכפר/ Herastrau Park & The Village Museum

במרחק של רבע שעה נסיעה מחכה לכם פנינה אמיתית, ריאה ירוקה במרכז העיר ומקום שמומלץ להקציב לו כמה שעות של בילוי.

פארק הרסטראו הוא הפארק הגדול ביותר בבירת רומניה. גודלו 1,100 דונמים ובמרכזו אגם מרהיב.

אפשר ורצוי לעצור לפיקניק של בוקר על מדשאות הפארק, להשכיר סירה או אופניים או לשבת באחד מבתי הקפה והמסעדות שבמקום ופשוט ליהנות ביום יפה מנוף מקסים ומשמש אירופאית שעושה נעים.

פארק הרסטרו.jpeg
פארק הרסטראו

הכניסה המרכזית לפארק ממוקמת ממש ליד שער הניצחון של בוקרשט, שהוא העתק זהה לשער המוכר של פריז. אם בא לכם לעשות כאילו אתם שם כשבעצם אתם כאן, מוזמנים לעצור לתמונה.

שער הניצחון.jpeg
שער הניצחון של בוקרשט

מי שמטייל בעיר עם ילדים בטוח ישמח לדעת שבתוך שטח הפארק אפשר גם למצוא את אי הילדים או בשמו המקומי- Insula Copiilor וליהנות מהמון פעילויות- מתנפחים, קרקס, תיאטרון בובות ועוד מלא אטרקציות.

הנה קישור לאתר של אי הילדים. 

כתובת הפארק: Parcul Regele Mihai I

ימי ושעות פתיחה: פתוח 24 שעות ביממה כל השבוע.


מוזיאון הכפר- Village Museum

בתוך הפארק תמצאו את מוזיאון הכפר, שלדעתי ביקור בו הוא בגדר מאסט.

מדובר במוזיאון פתוח, שמתאר את החיים בכפר הרומני הטיפוסי בתקופות שונות ומציג המון בתים כפריים ואותנטיים שהובאו במיוחד מכפרים שונים ברחבי רומניה.

זה נחמד וכיף כי ההסתובבות היא במתחם חיצוני, ממש על שפת האגם של הפארק.

כרטיס כניסה למוזיאון עולה 15 ליי, יש הנחה בהצגת תעודת סטודנט או גמלאי.

הכפר
מוזיאון הכפר שבתוך פארק הרסטראו
הכפר 2
מוזיאון הכפר שבתוך פארק הרסטראו

הנה קישור לאתר המוזיאון 

כתובת המוזיאון: 28-30, Șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff

ימי ושעות פתיחה: שלישי- ראשון בין 09:00-19:00. שני בין 09:00-17:00.


הוילה של צ'אוצ'סקו- ארמון פרימוורי/ Ceausescu Mansion

אי אפשר לבקר בבוקרשט מבלי לשמוע על סיפורו של צ'אוצ'סקו ועל המהפכה הרומנית.

במרחק של עשר דקות נסיעה מהפארק נמצא הבית הפרטי, או במושגים שלי הארמון של מי שהיה נשיא רומניה אשר כיהן כשליטה האחרון של רומניה הקומוניסטית עד פרוץ המהפכה ב- 1989, שבסופה הוצא להורג יחד עם רעייתו, אלנה.

מבט מבחוץ על הבית כמעט ולא מרמז כלום על העושר הבלתי נתפס שמתגלה בתוכו. באמת שצריך לראות בשביל להאמין, ממש ממליצה להגיע לביקור, זה מרתק ובלתי נשכח.

ועד שתעשו את זה, קבלו כמה הצצות-

צ'אוצ'סקו 1
הוילה של צ'אוצ'סקו- מבט מבחוץ
צ'אוצ'סקו 2
הוילה של צ'אוצ'סקו- אחד מחדרי השינה
צ'אוצ'סקו 3
הוילה של צ'אוצ'סקו- חדר עבודה
צ'אוצ'סקו 4
הוילה של צ'אוצ'סקו- סתם אני שמתפעלת מכל ההוד וההדר

כרטיס כניסה לבית כולל סיור מאורגן באנגלית שאורך בערך שעה, עולה 50 ליי. יש הנחה לסטודנטים ולגמלאים. חשוב- יש להזמין מקום מראש!

הנה קישור לאתר הוילה של צ'אוצ'סקו

כתובת: Bulevardul Primaverii No.50

ימי ושעות פתיחה: שלישי- ראשון בין 10:00-18:00 (יום שני סגור).


שוק אובור/ Bucur Obor Piata

לא יודעת מה אתכם, לי אישית יש חולשה גדולה לשווקים מקומיים, בעיקר שווקי איכרים אבל גם מקומות גדולים ומוסדרים יותר עושים מבחינתי את העבודה.

אני אוהבת לעבור בין דוכנים של תוצרת מקומית, לטעום גבינות מסריחות שאף פעם לא ראיתי לפני, להתלהב מירקות ופירות בצבעים ובצורות שלא ידעתי שקיימים ובעיקר להבין מה האנשים המקומיים אוכלים ביום יום שלהם.

בטיול הזה אפילו הגדלתי לעשות והבאתי איתי מהארץ שתיים- שלוש קופסאות טאפרוור. איזה כיף שזכרתי!  יום לפני החזרה לארץ טיילתי לי בשוק ומילאתי אותן בפירות יער מתוקים, משלוח מפנק עד הבית.

תום וגיל כמובן לא השאירו לי כלום ושום דבר, הכל נעלם בערך חמש דקות אחרי שהקופסאות נפתחו, אבל שיהיה להם לבריאות, זאת הייתה הכוונה ובטוח שאעשה את זה שוב בטיול הבא!

הנה מה שהבאתי,

שווה, לא?

שוק אובור- פירות יער.jpeg
פירות יער בשוק אובור

בבוקרשט מצאתי את מבוקשי בשוק אובור המקומי והגדול, שפועל בעיר כבר מהמאה השמונה עשרה.

השוק הוא מבנה גדול ומקורה שמכיל האנגרים גדולים שמתפרשים על פני 16 רחובות. הוא עצום ומורכב אז אל תצפו לעשות את כולו. ממליצה להגיע לכניסה הראשית שלו, שנמצאת ממש ממול קניון ורנדה הסמוך (Veranda Mall), לטייל בו בקטנה וכמובן לטעום קצת מפה וקצת משם.

שוק אובור- עגבניות.jpeg
עגבניות בשוק אובור

המלצה אישית- ממש באזור הכניסה החיצוני תמצאו דוכן שנקראGogosica ומוכר מן סופגניות מטוגנות שטוחות שהן פשוט מעדן, במחיר המצחיק של 1 ליי, ששווה בימינו פחות משקל. אפשר לבקש מתוק או מלוח ובהתאם לבקשה יפזרו על הסופגניה אבקת סוכר או מלח. לכו על המתוק, תודו לי אחרי.

שוק אובור 1.jpg
שוק אובור ודוכן הסופגניות המומלץ

כתובת השוק: Strada Ziduri Moși 4

ימי ושעות פתיחה: כל יום בין 07:00-19:00. בשבת נסגר ב- 18:00 ובראשון ב- 16:00.


טרמה- פארק המים של בוקרשט/ Therme Bucuresti

כמעט כל מי שמבקר בעיר בוקרשט שמע על הטרמה עוד לפני שסגר את החופשה סופית.

אין ספק, למרות שאני לא חובבת גדולה של פארקי מים, גם אני חייבת להודות שהמקום הזה הוא אחד המושקעים והמפנקים ביותר שראיתי.

מדובר בקומפלקס של מרחצאות וספא, שמציע בילוי אידיאלי למבוגרים ולילדים. המים בבריכות מחוממים לטמפרטורה קבועה של 33 מעלות כל השנה, ככה שגם ביום חורפי וגשום אין כמו לקפוץ למים ולהתענג על מסאג' או על קוקטייל מפנק מהבר שממוקם ממש בתוך הבריכה.

טרמה 2.jpeg
מרחצאות טרמה

המקום מחולק לשלושה אזורים

אזור הגלאקסי- Galaxy

מיועד עבור כל הגילאים, ללא הגבלה. יש בו 16 מגלשות מים סופר שוות ולא מפחידות, את חלקן אפשר לעשות בזוגות (עם אבוב זוגי). באמת שזאת חוויה כל כך כיפית, שהיה צריך למשוך את שרון ואותי משם בכוח.

המתחם כולל גם בריכת גלים ובריכות לא מקורות, גן שעשועים וקפיטריה עם אוכל ילדים.

אזור הפאלם

מיועד עבור מבקרים בוגרים. אין כניסה למבקרים בין הגילאים 3-16 (ניתן להיכנס עם תינוקות).

יש בו בריכות מינרליים, בריכות מעיינות חמים, בר בריכה, ג'קוזי, בריכות לא מקורות, גן טרופי עם המון צמחים בוטניים, מסעדה, מיטות עיסוי.

אזור האליסיום- Elysium

מיועד עבור מבוגרים בלבד. אין כניסה מגיל 0-16.

יש בו 6 סאונות מעוצבות, כל אחת לפי נושא אחר, בריכת סלניום פנורמית, עיסוי טיפולי, מסעדה, מרפסת חיצונית.

איך זה עובד?

בכניסה למקום משלמים דמי כניסה עבור האזורים שאנחנו רוצים להיכנס אליהם. אנחנו הגענו ביום חמישי בסביבות 18:00, כרטיס משולב לכל האזורים עלה בסביבות 80 ליי.

את כל הציוד אפשר להשאיר בלוקר חכם שננעל באמצעות צמיד חכם שמקבלים בכניסה. כל מה שתקנו במתחמים השונים יוזן לחשבון שלכם באמצעות הצמיד החכם, ככה שלא תצטרכו להסתובב עם ארנק ותוכלו לשלם על הכל במרוכז ביציאה.

חשוב לדעת 

לפעמים בכניסה מתבקשים להציג בגד ים, כפכפים ומגבת. קחו את כל אלה איתכם בתוך התיק ואל תלבשו אותם לפני הכניסה למתחם, יש להם תקנות שאוסרות עליהם להכניס מי שהגיע לבוש עוד לפני שנכנס.

חשוב גם לדעת שאפשר להזמין מסאג' וטיפולים, אבל אי אפשר לעשות את זה מראש, ככה שההזמנה היא על בסיס מקום פנוי. מי שבונה על זה, כדאי שיגיע בשעות מוקדמות יחסית כדי לשריין לעצמו מקום.

מבחינת אוכל, אי אפשר להכניס למתחם מזון או שתיה מבחוץ, אז חבל שתביאו איתכם לפני ותיאלצו לזרוק. מחיר הארוחות ברוב המסעדות לא יקר, אנחנו אכלנו ארוחת בורגר, צ'יפס ושתייה ב- 40 ליי. היה טעים.

איך מגיעים? 

הטרמה נמצא קרוב לשדה התעופה, במרחק של 20 דקות פלוס מינוס ממרכז העיר. אפשר להגיע באוטובוס, מונית או אובר. יש גם שאטל חינמי שמפעיל הטרמה במיוחד, שיוצא מכיכר פיאצה רומנה- Piata Romana בשעות קבועות. אפשר לזהות את התחנה בה עוצר האוטובוס לפי הצבע הירוק לבן שלה והכיתוב שעליה- Therme. אנחנו אישית נעזרנו בשאטל בדרך הלוך והיה נהדר וכמעט מדויק (איחור של חמש דקות).

כתובת: Calea Bucureşti 1K.

ימי ושעות פתיחה-

ראשון- 08:00-23:30

שני- חמישי- 09:30-23:30

שישי- 09:30-00:00

שבת- 08:00-00:00


יום טיול מחוץ לעיר בוקרשט

בוקרשט מהממת ומעניינת אבל אורבנית לגמרי, כמו שאפשר לצפות מעיר אירופאית טיפוסית. העניין הוא, שיש כל כך הרבה טבע ויופי לראות מחוץ לעיר, שבמידה ויש לכם מספיק זמן ואת אפשרות להקדיש יום אחד לטיול בכפרים ובערים הקרובות לה, תרוויחו בגדול.

אנחנו בחרנו להצטרף ליום טיול שמארגן בחור חביב ביותר בשם ולאדי ונהנינו מכל רגע. קבענו איתו עוד מהארץ וביום המיוחל הוא חיכה לנו ולעוד זוג בדיוק בשמונה בבוקר מחוץ למלון, עם מיניבוס מדוגם.

יצאנו לכיוון הרי הקרפטים. הנוף מהדרך היה מרהיב וולאדי העביר לנו את הנסיעה עם סיפורים מלאים בידע ועניין על ההיסטוריה של רומניה.

האתר הראשון שביקרנו בו הוא ארמון פלש שנמצא בעיירה סינאיה.

21- לא מכווץ.jpeg
ארמון פלש

אחרי המשכנו לרכבל המפורסם של עיירת הסקי- Gondola Sinaia, שמטפס לגובה מטורף ומגיע עד הפסגות, שבמאי היו מושלגות לגמרי!

איזה כיף!

24- לא מכווץ.jpeg
הרכבל בסינאיה

התחנה הראשונה ברכבל מגיעה לגובה 1400 מטר. אנחנו היינו ממש אמיצים והמשכנו גם לתחנה השנייה בגובה 2000 מטר.

22- לא מכווץ.jpeg
הנוף מהרכבל בסינאיה

למי שמתמודד עם פחד גבהים מעיק כמוני, אני יכולה לומר ששווה להתגבר! הפסגות המושלגות, האווירה, הכל מרגיש כמו פרוזן של דיסני. הייתי ממש גאה בעצמי אחרי!

23- לא מכווץ.jpeg
הנוף מהרכבל בסינאיה

בגלל שיצא ויום הטיול נפל בדיוק על יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הצטרף אלינו איציק קירברג, מנהל קבוצת הפייסבוק המעולה "בוקרשט זה כאן".

איציק שאל אם נרצה להתלוות אליו לביקור באנדרטת נופלי אסון מסוק היסעור, שהתרסק בהרי הקרפטים בשנת 2010 ואיתו שישה אנשי צוות ישראלים וקצין משקיף רומני אחד. כמובן שהסכמנו, לכבוד היה לנו.

כך יצא שהמשכנו כולנו לאתר ההנצחה שנמצא בעיירה סימון Simon והגענו לקרחת יער בה מוצבת אבן הזיכרון, מקום כל כך יפה ופראי. הדלקנו נר וכיבדנו את זכר הנופלים. היה מרגש.

25- לא מכווץ
אתר ההנצחה לזכר נספי אסון מסוק היסעור ברומניה, העיירה Simon

משם המשכנו לבראשוב, הסתובבנו באזור כיכר העיר הציורי והעברנו זמן צהריים חופשי לאוכל והסתובבות במקום.

חזרנו למלון בשמונה בערב, אחרי יום אינטנסיבי ומעייף אבל לגמרי שווה את זה! ממליצה בחום רב וגם בקור של שלג.

בטוטאל, הטיול היומי מחוץ לעיר עלה לנו 55 יורו, לא כולל את עלות הכניסה לרכבל בסך 50 ליי ואת התשלום על ארוחת הצהריים, שאכלנו בזמן החופשי. בנוסף, השארנו לולאדי טיפ כי היה פשוט מעולה והרגשנו צורך.

חשוב לדעת שולאדי עובד המון עם ישראלים, הוא מבין מילים בעברית אבל מדבר אנגלית. יש לו מדריך בשם אלכס שמוציא טיולים זהים ומעביר אותם בעברית (הרשמה דרך ולאדי).

הנה כל הפרטים ליצירת קשר

20.jpeg

הנה עוד כמה אתרים שביקרנו בהם אבל שנפלו בעריכה (שווים ביקור)

  •  בית הפרלמנט- היה סגור לשיפוצים בזמן הביקור שלנו, אז ראינו אותו רק מבחוץ אבל בפעם הבאה שנהיה בעיר, בטוח שנקפוץ לבקר גם מבפנים (הידעתם שרואים אותו מהירח??)
  • קניון AFI PALACE – קניון עצום עם כל הרשתות שתרצו, כולל מתחם שעשועים שווה ביותר לילדים, עם רכבת הרים שחוצה את כולו
  • מופע מזרקות שמתקיים בחודשי האביב/ קיץ בכיכר אונירי- חפשו עליו המלצות, ממש מומלץ

הכי מזמינה אתכם להצטרף לדף הפייסבוק של הבלוג שלי "לימונצ'לו" ולעמוד האינסטגרם, ולהתעדכן בעוד המון המלצות לטיולים ואטרקציות, עם ילדים ובלעדיהם- כי לכולנו מגיע זמן איכות יחד!

ועוד משהו קטן..

אהבתם את הפוסט? הוא חסך לכם מלא שיטוטים מיותרים ברשת ואפילו סוכן? אוהבים את הבלוג ורוצים שאמשיך להעלות המלצות על המקומות הכי שווים בארץ ובעולם?

אני מז'ה אתרגש אם תמצאו לנכון לפרגן לי על ידי תמיכה שלכם בפרוייקט הזה שדורש המון משאבים! אפשר לעשות את זה ממש כאן, בקישור הזה– תמיכה הכי קטנה שלכם תעזור לי להמשיך ולעשות את מה שאני הכי אוהבת, ואתם תמשיכו ליהנות מתוכן איכותי.

♥♥♥

דנה

19 תגובות בנושא “בוקרשט- המדריך המלא לחמישה ימים של טיול בעיר”

  1. תודה לך על ההמלצות אכן זה עזר לי מאוד, והרחיב לי את המקומות שאני יכולה לבקר בהם בביקור שלי ברומניה 🙂

    אהבתי

  2. היי דנה,
    נהניתי מאד מהכתיבה. שתי שאלות- האם ידוע לך על סיור נוסף מחוץ לבוקרשט שחא כולל נסיעה ברכבת? אין סיכוי שאעשה זאת.כמו כן האם מזג האויר נעים עכשיו או קר בבוקרשט? מתכננים לטוס ספונטנית.
    אודה להמלצותייך

    אהבתי

    1. היי רות, כרגע ממש נעים לפי מה שאני מבינה, אבל כמובן שיכול להשתנות.. לגבי סיור, אני פחות מעודכנת, שווה לברר באחת מקבוצות הפייסבוק שמיועדות לתכנון חופשות בבוקרשט. תהנו!!

      אהבתי

  3. תודה רבה. יצרנו קשר גם עם יעל וגם עם וולאדי- הזמנו לארמון צאוצסקו ונמשיך לפרלמנט , אם יהיה פתוח.

    אהבתי

  4. וואו, בא לי בדיוק בזמן! בקרוב אני שם. אמנם אני אהיה עם ילדים, אז לא אספיק הכל, אבל הפוסט ממש מעולה וממצה. במיוחד הטיפים על טרמה וההמלצות על השוק. תודה! 🙂

    אהבתי

    1. מושלם ! בטוח יעזור לנו לארגן לנו את הטיול , תודה רבה הסבר מפורט ומעניין

      אהבתי

  5. כל כך מזדהה עם מה שכתבת! היינו בבוקרשט 5 ימים בסוף פברואר השנה, ישנו באותו המלון שלכן, עשינו אותו הסיור עם יעל ויצאנו גם עם "טעם של עוד". אין ספק שעוד נשוב, והפעם כנראה בתקופה חמה יותר כדי שנוכל ליהנות גם מהפארקים.
    תודה שהזכרת לי חוויות נעימות 🙂

    אהבתי

  6. הצלחת לגרום לי לשינוי קטן בתודעה לגבי בוקרשט. דרך העיניים שלך היא בהחלט נראית עיר ששווה להקדיש לה זמן. תודה רבה

    אהבתי

  7. ואני חשבתי שבוקרשט היא עולם שלישי או לפחות עיר קומוניסטית אפורה. תודה ששינית את דעתי. והמלצה קטנה – לחלק את הפוסט לפי נושאים כי בעיני הוא קצת ארוך.

    אהבתי

השאר תגובה