הר של זבל, לא מה שחשבתם- המלצה על ביקור בפארק אריאל שרון

הבית שלנו מתעורר מוקדם, ממש מוקדם, בתקופת שעון החורף אפילו עוד לפני השמש. זה מבאס אותי ממש, אבל זו המציאות ואיתה אנחנו מנצחים.

אחת מההנאות של הילדים בזמן הזה (המוקדם מדי) שבין היקיצה הלא טבעית להתארגנות למסגרות, היא ללא ספק הציפייה לאוטו זבל הירוק שיגיע בקול תרועה גדולה לאסוף את השלל. אין לתאר כמה שהם אוהבים לראות את הפחים מועמסים על הרמפה ואיך כל הזבל שאגרנו בימים האחרונים מתכווצ'ץ' לו ונעלם בן רגע בתוך הבטן של כלי התחבורה העצום הזה.

לי אישית יש פחות סנטימנטים כלפי המשאית הירוקה, גם כי היא לא מדיפה ריחות שבא לי להסניף להנאתי וגם כי היא מלא פעמים גורמת לי להיתקע עם האוטו מאחוריה ולאחר. מה אומר, בוקר זה קשה והרחוב שלנו ממש צר.

אממה, בבוקר חשוך אחד, תוך כדי בהייה בזבל וצהלולי פעוטות שמחים וערניים למדי, חשבתי לי על רעיון נהדר לטיול סופ"ש קליל- פארק אריאל שרון, הרי הוא חירייה של הילדות שלי!! שמעתי על המקום דברים טובים מכמה חברים וכבר די הרבה זמן רציתי שנדגום אותו בעצמנו.


בשבת אחת של יום סתיו נעים הגענו לכבוש את ההר, מלווים בחברים טובים ובלוסי שלנו היפה. פייר? לא היו לנו יותר מדי ציפיות, חשבנו לפרוס מחצלת בין ערימות הזבל ולקוות לטוב.

להפתעתנו, גילינו פארק מהמם ומאוד מזמין ובילינו שם בוקר שלם שגלש לאחר צהריים מלאים בהנאה! המחצלת אומנם נפרשה אבל הנוף שנשקף אלינו מכל עבר ממש לא דמה לזבל. אם לא היינו יודעים שאנחנו ממוקמים ממש על חירייה, אף אחד מאתנו לא היה מצליח לנחש.

20171223_110830

בכניסה לפארק מדשאות רחבות ובמרכזן אגם אקולוגי מלא נופרים. המים של האגם זורמים אליו מבריכות אגירה תת קרקעיות שנמצאות במעלה ההר וגשר עובר במרכזו. כיף היה לילדים לרוץ הלוך ושוב לאורך הגשר.

20171223_114713

20171223_114618

20171223_113726

20171223_113945

סביב אזור המדשאות צמחיה רבה ודק עץ מושקע, עליו המון פינות ישיבה. מסביב לכל אלה נוף פנורמי מהמם של תל אביב. כבר שכחתי עד כמה היא יכולה להיות עוצרת נשימה.

20171223_131453

בטח תרצו לדעת שהפארק מאכלס לא רק זבל אלא משמש גם כבית גידול עשיר למגוון ציפורים. במסע שהן עוברות מישראל לכיוון אפריקה, הפארק נמצא אי שם בדרך שלהן והופך עבורן לנקודת עצירה והתרעננות. כיף היה לחפש ציפורים בשמיים בעזרת משקפות שזכרנו להביא מהבית והפכו לאחת ההצלחות של הביקור. מה גם שהפארק נמצא בדיוק במסלול הנחיתה של המטוסים בנתב"ג, ככה שיצא שתפסנו שתי ציפורים במכה- אלה האמיתיות ואלה מהמתכת.

קיים במקום מרכז מבקרים גדול הממחיש את סיפור הזבל והשיקום של ההר בצורה מאוד יפה ומובנת גם עבור ילדים קטנים. בעלות של 10 ₪ ניתן להיכנס ולצפות במיצג מולטימדיה המספר את סיפור ההר, הזבל שאנחנו מייצרים ומה קורה לו מהרגע שאוספת אותו המשאית הירוקה (אורך הסרט כרבע שעה).

בסופי שבוע יש אופציה להצטרף לסיורים מודרכים ללא תשלום וללא הרשמה מראש, נראה לי ממש נחמד ומבטיח אבל לא ניסינו בעצמנו אז אני לא יכולה לומר בוודאות אם שווה.


בתכלס-

כמה עולה הכניסה? כלום. הכניסה למקום היא ללא תשלום בכל ימי השבוע בין 09:00-15:30. אם תרצו להיכנס למיצג המולטימדיה תשלמו 10 ₪ עבור כל צופה.

איך מגיעים? הפארק נמצא על כביש 4 לכיוון דרום, במתחם ההר תל אביב-יפו. הכי פשוט לרשום בwaze- "פארק אריאל שרון".

איך נכנסים? הכניסה לפארק בימי ראשון עד שישי מתבצעת באמצעות שאטלים שאוספים את המבקרים מהחניון התחתון (ליד השומר) ומגיעים בכל כמה דקות. בשבתות עולים ישירות עם הרכב עד רחבת החניה.

אופציית בזבוזים- במקום דוכן לרכישת קפה, שתייה, גלידות וכאלה.

שירותים- ליד מרכז המבקרים. שמורים ונקיים.

מה כדאי להביא- מחצלות, נשנושים לפיקניק, משקפות, עפיפונים יכולים לבוא טוב ואפשר גם כלבים. לוסי נהנתה לא פחות מאתנו.


תעשו חיים ואם בא לכם, מוזמנים לספר לי איך היה ולשלוח תמונות. אני אוהבת תמונות.

ואם אתם עדיין לא חברים בקהילת לימונצ'לו, אשמח שתיכנסו לקישור המצורף ותצטרפו, כך תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם חינמיים לגמרי.

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו- לחצו כאן.

13 תגובות בנושא “הר של זבל, לא מה שחשבתם- המלצה על ביקור בפארק אריאל שרון”

השאר תגובה