חופשה בסיני- הכל על נופש בטן גב בריזורט בטאבה

בימים האחרונים אני פוגשת כל בוקר בלגונה של המלון את מארים,

מארים של הים, אני קוראת לה.

היא מקהיר והיא בת 9 והיא מדברת אנגלית הרבה יותר טוב ממני, שוטף כזה ועשיר.

היא אוהבת לשנרקל בלגונה, למצוא מדוזות קטנות ולא צורבות וגם חלזונות מים ולקרב אליי, שאסתכל.

הם מרגשים אותי, יצורי הים האלה, יש להם צורות וטקסטורות מיוחדות שאני אוהבת ומארים כנראה מבסוטה מזה שאני מתרגשת כמו ילדה, אז היא מביאה לי עוד ועוד ועוד מדוזות וחלזונות, ומרחיבה לי את החיוך עד הלחיים.

חילזון ים. חופשה בסיני

בימים האחרונים אני עוברת כל צהריים עם הגיסות מהלגונה לחוף הצמוד, פחות ממאה מטר מפרידים ביניהם, אבל כאילו מדובר בשני עולמות. על החוף המון שמשיות מקש, קלאס כזה שתמיד קופץ לי בראש כשאומרים "סיני". בתוך הים שוניות ואלמוגים ומלאן דגים צבעוניים, וגם אני שם, בפנים, עם משקפת ושנורקל, מוציאה את הראש אחרי שעה מהכחול של המים, או שאולי עברו כבר שעתיים?

כי הרי כולם יודעים שבסיני הזמן מתנהג אחרת, יש לו קצב משלו.

חושות על חוף הים. חופשה בסיני

מתישהו על החוף צץ לו משום מקום חבר שלנו וידאל, רכוב על הגמל, נותן לנו ללטף את הצוואר הארוך של בלהאן שלו וגם עושה לנו כמה תמונות יחד, כי סיני וגמל זה חזק, ובא לנו להעלות סטורי שימחיש את האווירה.

אישה וגמל. חופשה בסיני

בימים האחרונים אני ממש גמורה כל ערב, נמעכת בעשר גג, אבל לא מעומס של שגרה, אלא מהצפה של חוויות ויופי.

אח..

סיני.

חופש אמיתי זה כאן.


לחצי האי חזרתי שוב ביולי 2019, אחרי המון שנים של נתק וחשש.

זאת הייתה נסיעה ספונטנית שתוכננה רק חודש לפני, בארוחת ערב עם המשפחה של הזוג.

סיפרתי לאחיות שלו שהצטרפתי לקבוצת פייסבוק של כאלה שנוסעים לסיני ומצאתי שם דיל לריזורט בטאבה, הכל כלול, כולל הכל בערך, בכלום כסף.

אחרי שעה כבר סגרנו את ההזמנה, אני ושלוש הגיסות היפות שלי, ארבעה לילות בהכל כלול הזה, ואיזה כיף שיש לי גב ופרגון מדותן, שאיפשר לי בסופנטניות לצאת לכמה ימים של חופש נטול ילדים, והפעם חופשה בסיני.

בנות על חוף הלגונה. חופשה בסיני

אז יצאתי לבחון את השטח, כי בכל זאת, עברו כמה שנים מהביקור האחרון וצריך להבין מחדש מי נגד מי ומה המצב שם היום, במקום הזה שמבחינתי הוא הכי גן עדן שיש, אבל שנים היה בלתי נגיש בעליל.

בחנתי ובדקתי במשך חמישה ימים שלמים, ואחרי שהתמסרתי לתפקיד כל כולי, אני גאה להכריז שחזרתי עם המון תובנות ועם מסקנה אחת ברורה- אני כל כך הולכת להגיע עם דותן והילדים שוב. ממש בקרוב.


חופשה בסיני- מעבר הגבול 

למעבר מנחם בגין, שמפריד בין אילת הישראלית לטאבה המצרית, הגענו בסביבות עשר בבוקר של חודש יולי מיוזע.

ת'אמת, ממש חששנו מתור מטורף שישתרך לו מהחוף של מוש ועד הגבול, אבל זה ממש לא שיקף את המציאות והמעבר לא היה עמוס בכלל.

הולכי הרגל סיימו להערכתי תוך שעה את כל ענייני הבירוקרטיה, אנחנו עברנו עם האוטו אז לקח לנו קצת יותר אבל עדיין, ממש לא נורא, תוך שעתיים וחצי סיימנו הכל, קנינו גם מיץ גויאבה על הדרך, שיהיה להצטננות ולמעבר חלק למוד סיני ולחצנו על דוושת הגז לכיוון המלון.

עוד בבית, במסגרת ההכנות שלפני יציאה לכמה ימי חופשה בסיני, רכשנו אגרת מעבר בעלות של 102 ₪ והגענו איתה מודפסת- דבר שחסך לנו כמה אנשים בתור.

מבחינת פרוצדורה של הרכב, קודם כל קנינו ביטוח מקיף בצד הישראלי- עלה לנו 450 ₪ לחמישה ימים, בעמדה בכניסה. בצד המצרי, אחרי שהחתמנו את הדרכונים והעברנו את המזוודות במכונות השיקוף, עצרנו בבניין המכס המצרי שבו עברנו כמה תחנות, בכל תחנה נדרשנו לשלם איזה סכום, לא הכי ברור על מה, אבל בגדול הכסף יועד לתשלום על ביטוח חובה, רישיון מצרי והחלפת לוחיות רישוי של האוטו למקומיות (לא לדאוג, בחזרה יחליפו לכם חזרה ללוחיות של הארץ). כל החלק הזה עלה לנו בסביבות 500 לירות (בערך 100 ₪).

אחרי שעברנו את המסוף ויצאנו לחלל העיר טאבה, נתבקשנו לשלם ביציאה מהמתחם אגרה של עוד 400 לירות עבור כל אדם (כ- 80 ₪) ו- 200 לירות על הרכב (כ- 40 שקלים).

גבול ישראל

משהו חשוב מספר 1 

סך הכל תכינו כ- 700 לירות להוצאות רכב בצד המצרי בהלוך+ 400 לירות עבור אגרה על כל אדם.

משהו חשוב מספר 2

קחו בחשבון שכדי לשלם את כל זה, צריך לירות מצריות- אפשר להמיר במעבר הגבול עצמו, עדיף להביא דולרים ולקבל את שער ההמרה הטוב ביותר.

משהו חשוב מספר 3

כדאי לדעת שבדרך חזרה נדרשים לשלם עוד כ- 15 לירות על הרכב. תשאירו לכם כמו לירות בצד בשביל זה.

כל מה שנכתב כאן תקף לתקופה בה אני ביקרתי בסיני- יולי 2019, ויכול להיות שמשתנה כשמטיילים מחוץ לטאבה, ממליצה בחום לבדוק באתרים הרשמיים לפני.


חופשה בסיני- איפה ישנו

מלון Strand Beach & Golf Taba Heights

בשביל לבדוק את תנאי השטח כתיירת חוזרת אחרי נצח- נצחים וגם כדי להתגבר על החשש הקטן שבכל זאת קינן בי, בחרתי לישון במלון- ריזורט שנמצא קרוב יחסית לגבול, פלוס מינוס 15 קילומטר מהמעבר.

המלון הוא אחד מתוך שישה מלונות וריזורטים הממוקמים בתוך מתחם גדול שנקרא Taba Heights- שהוא בעצם אתר נופש מושקע שנבנה בתחילת שנות האלפיים וכולל בעצם כל מה שצריך כדי להעביר חופשה מושלמת במקום, בלי לזוז יותר מדי.

הכניסה לריזורט בטאבה

בכניסה למתחם וגם בכניסה למלון תמצאו שערים ועמדות כניסה מאוישות.

כדי להיכנס למלון עצמו תעברו דרך עמדת שיקוף ומאבטח ותרגישו שלוקחים כל מה שקשור בביטחון שלכם ממש ברצינות.

החבילה שאנחנו הזמנו מבוססת על קונספט של הכל כלול, זת'ומרת כוללת אוכל ללא הפסקה מהבוקר ועד שעוצמים עיניים, כולל עמדות בר, שתייה וגלידה ליד הבריכות והחוף.

עכשיו, חייבים להבין שאומנם בריזורט עסקינן ואומנם הקונספט כולל הכל, אבל עדיין- בסיני כמו בסיני, הדברים נראים טיפה אחרת ובמקרה הזה האיכות ורמת התחזוקה לא תואמות לגמרי את הציפיות שיש לנו בתור תיירים ישראלים מריזורט חמישה כוכבים.

מה זה אומר?

שיכול להיות שתמצאו איזה כתם על הכיסא בחדר, שהרהיטים בחדר האוכל ראו ימים טובים יותר ושבגדול יש דברים שיכולים להיראות אחרת,

אבל!

הריזורט מהמם ביופיו, הכל ממש נקי, גם בחדרים וגם במרחבים של המלון- בלובי, ליד הבריכות, בלגונה המהממת, כולם סופר נחמדים ורוצים לעזור (בקצב הסיניימי שלהם) ובטוטאל, אם לוקחים בחשבון את המחיר המגוחך ששילמנו על ארבעה לילות, לדעתי מדובר בתמורה סופר שווה! פשוט צריך להגיע לשם עם ידיעה וציפיה מותאמת מראש.

המחיר, אם רציתם ולא העזתם לשאול, הוא 88 דולר לחדר זוגי ללילה (זת'ומרת, לשני אנשים), כולל הכל (!!!).

יצא שכל אחת שילמה על חופשה בסיני שנמשכה ארבעה לילות, מחיר של 630 ₪ ביולי 2019.

הנה כמה תמונות להמחשה-

מבט מתוך המלון בטאבה

מבט מתוך המלון בטאבה

הלגונה בטאבה


האוכל במלון

בכל מה שקשור לחוויותינו הקולינריות הדעות חלוקות, היו בינינו כאלה שהתחברו יותר והיו כאלה שפחות.

קודם כל, חשוב לדעת שארוחות הבוקר, הצהריים והערב כוללות כולן בופה רחב ועשיר, עם הרבה מנות בשר, דגים והמון תבשילים וסלטים טריים. העניין הוא.. שהמגוון די חוזר על עצמו כל יום מחדש ויכול מתישהו קצת לבאס. צמחוניים כמוני, נגיד, יאכלו את אותו התפריט פחות או יותר במשך כל ימי החופשה, אבל שוב, לטעמי, האוכל היה טעים וחוץ מהקינוחים שלא התחברתי אליהם היה לי בהחלט חביב ונעים.

בהחלט תמורה שווה להשקעה ואפילו פי מאה יותר.

חופשה בסיני. ארוחת בוקר במלון

למקרה שאתם מגיעים עם קטנטנים שידוע מראש שלא ממש מתאימים את עצמם לזמני הארוחות, יש בר שנמצא ליד הלגונה שיגיש לכם מנות של המבורגר, קבב, צ'יפס וכאלה בשעות הצהריים, ללא שום חיוב נוסף במידה ויש לכם את הצמיד של הכל כלול.

יש גם ברים של שתייה והאלכוהול המקומי גם הוא חינם אין כסף.

כמובן שאתם יכולים להתפרע ותמורת אקסטרה חיוב, להנות מאלכוהול תוצרת חוץ, משובח יותר.

לסיכום כל ענייני הגסטרונומיה, גם כאן אני חושבת שחיוני לבוא עם ציפיות מותאמות ולהבין שאין כאן אוכל של ריזורט חמישה כוכבים שאפשר למצוא בהילטון תל אביב וגם שאין כאן את הסחלב והפנקייקים שאתם זוכרים מהזולות של סעיד מטראבין. מדובר באוכל ממש נחמד ואפילו טעים של מלון ברמה של 4 כוכבים בסיני. מבחינתי תענוג.


חופשה בסיני- השוס של השוס- הלגונה

חוץ מבריכה ענקית ואזור מים לפעוטות,

בריכת ילדים במלון בטאבה

מה שמיוחד במלון הספציפי הזה הוא שיש לו לגונה הורסת, משהו שבאמת לא רואים בכל מקום.

היא בנויה ומעוצבת בתור בריכה של המלון אבל יש בתוכה ולצידה חול וגם המון יצורי מים של סיני ומים מהים שמוזרמים אליה דרך צינור שמחבר בין שני הצדדים. פינוק על.

אנחנו רבצנו שם רוב היום, כשלא שנרקלנו בים.

חופשה בסיני. הלגונה בטאבה

חופשה בסיני. הלגונה בטאבה


מסאז'

יש למלון מתחם ספא חביב ביותר עם חדרים נעימים ונקיים, בריכה פנימית, חמאם והמון אפשרויות טיפול.

אני הלכתי על אופציית המסאז' פלוס אבנים חמות, נגלה המסאג'יסטית המקומית פירקה לי את הגוף, בקטע טוב אבל.

שילמתי 35 יורו על טיפול של שעה. יצאתי ממש מרוצה.

מסאג' במלון. טאבה


עוד פסיליטיז

אם אתם מגיעים עם זאטוטים, שתדעו שיש במלון צוות בידור והמון הופעות ופעילויות במיוחד לילדים, יש גם שאטל שעוצר בכניסה של המלון כל יום ואפשר להגיע איתו למלון קרוב אחר, שיש בו פארק מים ומגלשות.

יש המון אפשרויות לטיולי יאכטה ושנרקול וספורט ימי ובגדול נראה שמדובר במקום שעושה להם טוב ומעלה חיוכים על השפתיים.

להזמנת חופשה בסיני במלון Strand Beach & Golf Taba Heights

ואם במקרה זאת לא כוס התה שלכם או במקרה הזה בקבוק מיץ הפאפאיה, הנה עוד המלצה למלון The Bayview Resort הסמוך אליו, במרחק של דקת הליכה, שמקבל המון שבחים מכולם.

הלכתי לבדוק אותו אישית והוא נראה ממש מבטיח ושווה!

הנה תמונות

חופשה בסיני. מלון

חופשה בסיני. בריכה

לחופשה בסיני במלון The Bayview Resort 


ולסיום סיומת, ברור לי שחופשה בסיני לא מתאימה לכל אחד, ואני לגמרי מכבדת את מי שחושש להגיע. לי אישית זה בא בול והתאים פיקס, ואני באמת מקווה שהצלחתי להפיג קצת את הפחד ולעשות לכם חשק, כי בשבילי זה היה חלום, והחיים הרי מפחידים בכל מקום.

מוזמנים לשתף את הפוסט אם אהבתם,

אני ממש אשמח!


כנסו לכאן כדי לקרוא בהרחבה על חופשה בסיני, בפוסט שכתב הוד מהבלוג "הוד,נקודה".

אם אתם עדיין לא חברים בקהילת לימונצ'לו, כנסו לקישור המצורף ותצטרפו, ככה תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם חינמיים לגמרי.

כדאי לכם גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו- לחצו כאן.

ואם כל הדיבורים על חופשה בסיני עשו לכם חשק לטייל באזור, בואו לקרוא על חופשה מהממת בעקבה שבירדן השכנה>>  כנסו לכאן. 

חופשה נעימה!

11 תגובות בנושא “חופשה בסיני- הכל על נופש בטן גב בריזורט בטאבה”

  1. הי ותודה על הכתבה המדהימה! מגיעים לשם בדיוק בשבת ורציתי לשאול… את כותבת על השאטל בין המלונות במתחם – האם אפשר חופשי להכנס למלון עם המגלשות מים למשל?

    אהבתי

    1. היי, לא מניסיון אישי כי הפעם לא הייתי עם הילדים, אבל לפי מה שהבנתי אפשר להתנייד עם השאטלים החינמיים בכל המתחם באופן חופשי, הכניסה לפארק המים היא בעלות סמלית, אפשר להזמין דרך המלון.

      אהבתי

  2. היי מהממת , מודה שהפוסט שווה והזמנתי לסוכות הקרוב עם הילדודס…אשמח אם תדעי כמה נקודות …למעט התשלום של המלון שהזמנת האם דרשו ממכן עוד מיסים כאלו ואחרים בזמן ההגעה ? אם לא , אני צריכה לקחת בחשבון תשלום למלון (לקחתי הכל כלול) ו80 ש"ח לאדם מיסי מעבר וזהו? דבר אחרון, אם נחליט לא להיכנס עם הרכב…כמה זה מסובך להגיע מהגבול למלון ען מונית וחזרה ? אשמח לתשובתך יקירה , תודה על הכל!

    אהבתי

    1. איזה כיף!! תהנו המון! מבחינת התשלום, לא גבו ממני במלון מיסים מעבר אבל אני מניחה שזה תלוי פלטפורמה שדרכה הזמנת, שווה לשריין עוד סכום מינימלי של המע"מ או מס מקומי (בדרך כלל כמה עשרות שקלים גג). מבחינת מיסי המעבר, זה מה שנדרש מאיתנו אבל שוב, דברים יכולים להשתנות, ממליצה להגיע עם כמה לירות מצריות אקסטרה. אם לא נכנסים עם רכב, יש מיליון ואחת מוניות שמחכות ממש ביציאה מהגבול, במרחק הליכה.. יש תחנה גדולה ומסודרת (במונחי סיני כמובן).

      אהבתי

השאר תגובה