טיול הקמפינג שלנו בדרום

את הטיול הזה תכננתי המון זמן. הלב והגוף ייחלו לזמן משפחה במדבר, עם מרחבים וקצב שונה, זמן מלא בנופים שאנחנו פחות רגילים אליהם, עם המון גמלים בדרך ואוויר חמים לנשימה.

התקופה הזאת של האביב, מזג האוויר הנעים וחופשת פסח, כל אלו אפשרו למבצע טיול הקמפינג שלנו בדרום לקרות וכך יצא שחלמנו, תכננו ולבסוף ארזנו את מיטב פקלאותינו ויצאנו לטיול הקמפינג שלנו בדרום, שארך ארבעה ימים נהדרים.

אפשר לקרוא על כל מעללי היום והלילה הראשונים שלנו בפוסט הקודם שכתבתי-

לפוסט הקודם

בגדול אספר שאת חווית הדרום התחלנו בשמורת עין ירקעם היפיפיה, במסלול קליל ומרענן עם המון מים. אחרי רביצה של כמה שעות טובות המשכנו הלאה לבית שלנו לאותו הלילה שהזמנו מבעוד מועד בגן הלאומי ממשית והתגלה כאוהל אתיופי פרטי שנקרא טוקול, עם רצפת עץ, המון מזרונים ואפילו תאורת חשמל ורדיאטור.

נהנינו מאוד בממשית, אבל קמנו לבוקר גשום ודי סוער ונאלצנו לחשב מסלול מחדש ולשנות תוכניות לגבי המשך הטיול של אותו היום. גם זה קורה לפעמים.

צריף בן גוריון

במקור תכננתי שאחרי ממשית, נמשיך עם טיול הקמפינג שלנו בדרום לכיוון אגם ירוחם. שמעתי עליו שהוא אחד מהמקומות היפים באזור. בסוף, בגלל שירד גשם רציני ופחות התאים, החלטנו בספונטניות לנסוע לבקר את צריף בן גוריון שבשדה בוקר ולהעביר כמה שעות רטובות במקום סגור, בתקווה שמזג האוויר ישתנה לטובתנו. מה רע, יצא שהכנסנו קצת תרבות לתוך כל הטבע הזה.

בגלל שהגענו בפסח, הרווחנו על הדרך גם המון פעילויות יצירה ואפילו הצגה חביבה על בן גוריון, שהיתה כלולה במחיר הכניסה.   תום ממש צחק ממנה. גיל קצת פחות הבינה. שמענו על סיפורו המיוחד של "הזקן", שאחרי שהתפטר מראשות הממשלה עבר להתגורר בצריף עץ צנוע בשדה בוקר. ראינו גם את סרט ההסבר על המקום וכמובן שנכנסנו לעשות סיבוב בבית עצמו. בעיקרון יצא שגם לילדים וגם לגדולים היה ממש נחמד.

6

10

צריף בן גוריון- בתכלס

איך מגיעים?

האתר נמצא במדרשת בן גוריון שבקיבוץ שדה בוקר. ב- WAZE הקלידו "צריף בן גוריון".

טלפון לבירורים- 08-6592100

מתי פתוח?

ימים א-ה בין השעות 08:30-16:00/ ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:30-14:00/ שבתות וחגים 10:00-16:00

חשוב- יש להגיע עד שעה לפני שעת הסגירה.

עלות כניסה

למבוגר- 20 ₪/ לילד- 15 ₪. התשלום מעל גיל 5. אין הנחת מטמון למנויי רשות הטבע והגנים.

נגישות

המקום נגיש וידידותי לעגלות.

נשנושים

יש במקום, ממש ליד הכניסה,בית קפה "פולה קפה" .


חאן השיירות- עצירת לינה עם המון הנאה בטיול הקמפינג שלנו בדרום

אל החאן הגענו ממש אחרי הביקור בצריף. השעה הייתה 17:00 ואת פנינו קיבלו בכניסה עם תה מתוק וחיוך.

חאן השיירות הוא אחד מעשרות החאנים שקיימים באזור והוא ממש מתאים כתחנת לילה או אפילו יותר. עבורנו הוא השתלב מצוין בין כל האתרים שרצינו לבקר במסגרת טיול הקמפינג שלנו בדרום. אני מאוד אוהבת את הקונספט הזה של מתחמי אירוח באמצע המדבר, שמסוגלים להכיל כמות גדולה של אנשים ועדיין להיות נעימים.

1

בחאן השיירות אפשר לישון במאהלים משותפים גדולים שמצוידים במזרונים ובחיבור לחשמל, ביחידות אירוח זוגיות או משפחתיות, או במתחם הקמפינג שבחאן, עם אוהלים שמביאים מהבית. אנחנו הלכנו על האופציה האחרונה. לקח לנו קצת זמן להשתלט על הקמת האוהל, הרוח היתה חזקה והאוהל שלנו לגמרי משתייך לעידן הדינוזאורים, עם יתדות ומקלות שצריך להשחיל ולהרכיב.

הסנדלר הולך יחף, מישהו?

בסוף עשינו את זה כמו גדולים ואחרי שהבית שלנו עמד לו בגאווה ברחבי המתחם, יצאנו לסקור את המקום. גילינו פינת חי עם המון גמלים, וגבעה מקסימה שממנה אפשר להשקיף על כ-ל האזור וגם לראות ממש טוב את הכוכבים בלילה.

5

ביקרנו גם במאהל הבדואי הגדול של המקום ושמענו סיפורים על האזור ועל תושבי בסביבה, בני האדם והחיות ולפני השינה התכנסנו סביב מדורה קטנה שהבערנו בתוך פחון שסיפק המקום.

בבוקר קמנו לארוחת בוקר שהזמנו מראש בחדר האוכל של המתחם, ארוחה קיבוצית, טעימה ומשביעה, בדיוק מה שצריך בשביל להתחיל עוד יום של טיול הקמפינג שלנו בדרום כמו שצריך, בדרך ליום הכי אינטנסיבי של הטיול שלנו.

3

חאן השיירות- בתכלס

איך מגיעים?

החאן נמצא ממש קרוב לשדה בוקר. הכי פשוט לרשום ב- WAZE "חאן השיירות" והוא יקח אתכם ממש לכניסה (כשתגלו פסל סביבתי של גמלים תבינו שהגעתם למקום הנכון). טלפון ליצירת קשר- 08-6535777

כמה זה עולה לנו?

תלוי בסוג הלינה ובארוחות.

אנחנו שילמנו ללילה בלינת שטח עם אוהל שהבאנו מהבית, כולל ארוחת בוקר, 480 ₪ לארבעה נפשות. יש אפשרות להזמין ארוחות בוקר וארוחות ערב סטייל חפלה בדואית.

שירותים ומקלחות מתוחזקים ונקיים. במקלחות תאים פרטיים המופרדים עם וילונות, יש מים חמים כל הזמן.


עין עבדת- מתחילים עוד בוקר בטיול הקמפינג שלנו בדרום

אחרי שהרגענו את הקרקור של הבטן וקיפלנו באלגנטיות את האוהל כי כבר נהיינו מקצוענים, נסענו לכיוון התחנה הראשונה לאותו יום חדש בטיול הקמפינג שלנו לדרום- שמורת קניון עין עבדת.

זאת הייתה הפעם הראשונה שביקרנו במקום, לא כל כך ידענו למה לצפות.

בחרנו לעשות את המסלול התחתון, שהוא ידידותי לילדים ולא ארוך- חצי שעה הליכה לכל כיוון, אפילו קצת פחות. וואו, זה בגדול מה שיש לי להגיד.

2

בקטן יותר, מדובר על אחד המסלולים המדבריים היפים ביותר שיצא לי לראות.

ההליכה קלילה ומישורית, לאורך כל הדרך נישאים משני צידי הדרך קירות סלע גיר עצומים, עם המון מערות שחצובות בתוכם, הרבה מים (אי אפשר להיכנס אבל הלוק של כל הדבר הזה פשוט מהמם), ובסופה של הדרך ה- מפל של עין עבדת, יפה ומרשים, 15 מטרים גובהו.

4

16

12

8

בגלל שהגענו בתשע בבוקר, יחסית מוקדם, עדיין לא טייל איתנו כל עם ישראל וגם הצלחנו עם עניין השמש, שהייתה חמימה אבל לא מדי, ככה שיצא בול מבחינתנו. אפילו זכינו לראות ארבעה נשרים שקיננו בין סלעי הקניון. זה היה ממש מרגש!

מצליחים לראות?

9

עין עבדת- בתכלס

איך מגיעים?

מכביש באר שבע מצפה רמון (כביש 40), לפני שער מדרשת בן גוריון פונים ימינה לעין עבדת.

מתי פתוח?

בקיץ השמורה פתוחה בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 08:00-17:00 ובשישי וערבי חג בין 08:00-16:00/ בחורף השמורה פתוחה בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 08:00-16:00 ובשישי וערבי חג בין 08:00-15:00.

בערב ראש השנה, כיפור ופסח השמורה פתוחה בין 08:00-13:00.

חשוב לדעת שהכניסה לשמורה מתאפשרת עד שעה וחצי לפני שעת הסגירה.

כמה זה עולה לנו?

מדובר על שמורה שמתוחזקת על ידי רשות הטבע והגנים.

עלות כניסה למבוגר 28 ₪ ולילד 14 ₪/ הכניסה למנויי מטמון בחינם.

מה כדאי להביא לטיול בשמורה?

קודם כל מים ונעליים נוחות להליכה, כובע, קרם הגנה ואני גם ממש ממליצה על משקפות כדי שתוכלו לראות טוב את הנשרים אם יהיה לכם מזל.


המנסרה והחולות הצבעוניים- "אבן, רוח, מים"

יצאנו מעין עבדת בסביבות 11:00, פנינו דוך לכיוון שני לוקיישנים שתום וגיל חיכו להם מתחילת הטיול- המנסרה והחולות הצבעוניים.

התחלנו במנסרה.

גבעה שמתנשאת ממש בלב מכתש רמון.

היא מכוסה כל כולה באבני חול בעלי צורות ישרות, שמזכירים לוחות עץ מנוסרים בנגרייה. מכאן שמה.

7

האבנים המיוחדות האלה הן תוצאה של תופעה גיאולוגית נדירה- חדירת מאגמה לוהטת ממעמקי כדור הארץ. המאגמה התיכה את אבן החול, הסלע התפשט ולאחר שהתקרר שוב, התכווץ ונסדק. כך נוצרו להן אבני המנסרות שעשויות סלע בשם קוורציט. באמת פלא שבפלאים. הזכיר לי במשהו את האמפי שבהודו, למי שמכיר.

הטיול במקום מאוד פשוט וקליל- לאורך כל המסלול עובר שביל צף שבעצם מרחף מעל האבנים וכך שומר עליהן.

15

איך מגיעים למנסרה?

בכביש 40 נוסעים דרומה ממצפה רמון, עד לפניה ימינה למנסרה (יש שילוט).

הכי פשוט לרשום ב- WAZE "המנסרה".

יש חניה מסודרת בכניסה.

כמה זה עולה לנו?

הכניסה למקום חופשית וללא תשלום, רק אל תשכחו נעליים נוחות ומים.

מהמנסרה אפשר ללכת בערך 700 מטר או לנסוע שתי דקות באוטו, ישר לחניון של אתר החולות הצבעוניים "אבן, רוח, מים".

13

17

נראה לי שכאן התגלה ה- שוס של הטיול- מחצבה ישנה שהפכה לארגז חול עצום וצבעוני. כל סלע שם מגלה חול בצבע אחר, בהתאם למינרלים מהם הסלע עשוי. אדום וסגול וירוק וחום ושחור וכחול וצהוב.

חגיגה!

לא יודעת אם יש קשר לפסח או לא, אבל כשהגענו חיכתה בכניסה נציגה של רשות הטבע והגנים וחילקה בחינם מבחנות שקופות שאפשר למלא בהן חול.

18

אני הצטיידתי מראש גם בבקבוקי פלסטיק שקופים, ממליצה להביא איתכם בכל זאת כמה, כדי שלא תתבאסו אם לא יהיו בכניסה.

רצוי גם להביא כפות או כלים לאיסוף החול ואפילו מסננות ומשפכים.

סמוך לסלעים תמצאו גם אגם שנוצר משאריות גשמים. אומרים שהוא טוב לטבילה, למרות שכשאנחנו היינו שם לא היה אף אחד במים אז לא יכולה לומר בוודאות.

14

המקום מדהים ויפה כל כך, ליד האגם המון משפחות פרשו מחצלות ורבצו להן ככה בכיף שעות.

איך מגיעים?

ממצפה רמון יורדים עם כביש 40 לתוך מכתש רמון. לאחר קצת יותר משישה קילומטר, מגיעים לחנייה וממנה הירידה היא קלילה דרך מדרגות אבן.

כמה זה עולה לנו?

הכניסה חינמית.

מה כדאי להביא?

בקבוקים שקופים, כלי איסוף וסינון חול, מים וקרם הגנה, מחצלת ונישנושים.


חוות האלפקות- ביקור בחווה וגם אופציית לינה מעולה 

שנים שאני רוצה לראות במו עיני את היצורים הירקניים האלו שהגיעו מהרי האינדים.

סוף כל סוף זה קרה!

החווה נמצאת במצפה רמון, ממש קרוב למנסרה ולחולות הצבעוניים. ממש אחרי שער הכניסה הגיעו לקבל אותנו בחגיגיות אלפקות וגם לאמות שהסתובבו חופשי ואפילו הגדילו לעשות וביקשו שנכבד אותן במזון המיוחד שקיבלנו בכניסה, במיוחד בשביל זה.

ככה טיילנו לנו, מאכילים בהאכלת יד מלא אלפקות ומסתובבים בכיף במתחם של החווה.

22.jpg

בגלל שהגענו בפסח, יצא לנו גם לצפות בשידור חי בגז הצמר שעשו לאלפקה אחת, שנהנתה מתספורת אביבית. מדהים איך היא פתאום הפכה לחצי אלפקה. שמענו גם הסבר מעניין על צמר האלפקות ועל איך מכינים אותו, ואפילו פגשנו עוד דיירים, סוסים ועיזים.

11

הילדים וההורים מאוד התלהבו מכל החוויה, נראה גם שהחיות מקבלות יחס חם ואוהב ושהמקום מתוחזק ברמה גבוהה. ולמרות שתום ממש רצה, לא זכינו ליריקה. אולי בפעם הבאה.

20

חוות האלפקות- בתכלס

איך מגיעים?

הכי פשוט ב- WAZE  "חוות האלפקות" (רבע שעה מהמנסרה והחולות הצבעוניים של כביש 40).

מתי פתוח?

כל השנה חוץ מיום כיפור ויום הזיכרון לחללי צה"ל.

שעות כניסה

בקיץ כל יום בין 08:30-18:30/ בחורף כל יום בין 08:30-16:30

כמה זה עולה לנו

התשלום לכל אדם מגיל 3- 30 ₪. בכניסה מקבלים שקית עם מזון להאכלת האלפקות.

עוד אופציה ללינת קמפינג בדרום

השוס, שלא ידעתי עליו בכלל, הוא שאפשר גם לישון בחווה. אחרי ביקור במקום, לגמרי הולכת להזמין לכאן לילה או שניים בטיול הבא-

חוות האלפקות


מאובקים אך מאוד מרוצים, וגם ממש עייפים, המשכנו לחניית הלילה האחרונה שלנו לטיול זה בגן הלאומי "תל ערד", שם הקמנו שוב אוהל ותקענו יתדות. היינו כל כך עייפים, שכמעט מיד נרדמנו לנו בכיף. ישנו ממש חזק!

הגן הלאומי שייך גם הוא לרשות הטבע והגנים ואופציות הלינה בו מאוד מגוונות.

אני מצרפת לכם גם קישורים לשני מקומות לינה מדהימים, באמת! בשניהם אני חייבת להיות ממש בקרוב: הראשון הוא חוות זית המדבר שהיא פשוט מקום קסום, במרחק 7 דקות נסיעה מצריף בן גוריון-

חוות זית המדבר

והשני הוא כפר הנוקדים המושקע והמקסים-

כפר הנוקדים

תובנות

אחרי שלגמרי גילינו את הדרום דרך הרגליים, אפשר לומר שזאת בטוח לא הייתה חופשה מהסוג הזה של בטן גב, אבל במהלך הארבעה ימים האלה צברנו כל כך הרבה חוויות ויצרנו כל כך הרבה זיכרונות שיגרמו לכולנו לחייך המון, וזאת בדיוק משמעות החופש, מבחינתי לפחות.

המדבר, השקט, נופי בראשית, כל אלו עשו את שלהם וכך יצא שהילדים וגם אנחנו, כולנו קיבלנו כל כך הרבה-

זמן משפחה,

זמן טיולים,

זמן לגלות דברים שלא ידענו אחד על השני,

זמן לצחוק יחד.

מחכה כבר בכיליון עיניים, רגליים, לב וידיים לטיול הבא ומאחלת לכולם זמנים כאלה!

ובינתיים, אם עדיין לא נרשמתם ללימונצ'לו, אשמח שתצטרפו ממש מכאן כך תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם חינמיים לגמרי. כי לכולנו מגיע זמן איכות יחד.

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו.

ואם נפשכם חושקת בעוד המלצה על טיול בדרום, עם המון מים, מוזמנים לקרוא הכל על החוויה שלנו בעין פשחה. 

פיס אנד לאב,

דנה

7 תגובות בנושא “טיול הקמפינג שלנו בדרום”

  1. וואו הכל נשמע מהמם! אני כל כך אוהבת את הדרום והמדבר (:
    חלק מהמקומות היינו וחלק ברשימה שלי לקיץ הקרוב איזה כיף!!

    אהבתי

  2. כיף לשמוע שכייפתם פה לידינו, ויש כאן דברים שעוד לא עשינו בחצי שנה שאנחנו גרים כאן במצפה וההמלצה שלך מדרבנת יותר. והשלולית שליד החולות הצבעוניים מומלצת בחום לשחייה. היא מתמלאת רק בחורפים גשומים, אז השנה היא לגמרי שווה!

    אהבתי

    1. איזה כיף לשמוע ואיזה כיף לכם שאתם גרים באזור כל כך מעורר השראה ושלווה! אז זה אומר שאנחנו חייבים לבקר בקרוב שוב בשלולית ולקפוץ לשחייה מרעננת! תענוג

      אהבתי

השאר תגובה