טיול אל הגשרים התלויים שבפארק נשר והמלצה על שני משחקים שאנחנו אוהבים לשחק בדרכים

כשאני חושבת ומתכננת עבורנו מסלולים משפחתיים לסופי השבוע, יש באופן קבוע כמה יעדים ששמורים אצלי במגירת הטיולים שבמוח כיעדי חובה שמתישהו נהיה חייבים להגיע אליהם, מקומות קלאסיים שלא ברור איך עדיין לא ביקרנו בהם ושכדאי שנעשה את זה כמה שיותר מהר, כי באמת קצת פאדיחות.

הגשרים התלויים שבפארק נשר הם ללא ספק אחד מהאתרים האלה. שנים שאני שומעת עליהם המלצות, שנים שאני רואה תמונות מהממות שלהם ושנים שבא לי לבקר בהם.

אממה, יצא שיש לי פחד גבהים קל, שככל הנראה גרם לעיכוב קליל (של כמה שנים) בהגעה ליעד הקלאסי אך הגבוה. למה, אתם שואלים? כי הרי כל השוס במקום הוא הגשרים התלויים (מעל תהום) וכי ממש לא בא לי להעביר את הפחד המעצבן הזה שלי הלאה לילדודס וכי גם ממש לא היה ברור לי אם ברגע האמת אתגבר ואצליח לחצות ולעבור עם כולם לצד השני או שאופקר לגורלי בנקודת ההתחלה ואאלץ לראות את משפחתי האהובה ממשיכה לה בכיף בלעדי.

אז החלטתי להיענות לאתגר ולא לפחד מהפחד, וסוף סוף ניצלנו שבת יפה ונעימה כדי להנות מפארק נשר ומהגשרים התלויים שבו.

הפארק ממוקם על מורדות הר הכרמל, בפאתי העיר נשר. חוץ מהגשרים המרהיבים ביופיים, אפשר ממש לטייל במקום בשבילים מסומנים, עם כמה אופציות למסלולי טיול קלילים אבל באמת מהנים.

אנחנו התחלנו את המסלול שלנו בהליכה קלילה העוברת בערוץ נחל קטיע, שהוא יובל אכזב של נחל נשר ושהשביל שלו מסומן בצבעי כחול ירוק. ההליכה מתאימה לילדים קטנים וממש לא מאתגרת. בדרך פגשנו המון פרחים וגם עצי אלון וחרוב גדולים.

6

4

בשלב מסוים של הדרך התפצל השביל לסימון כחול ולסימון ירוק. הסימון הכחול הוביל אותנו למערה מגניבה, אליה אפשר גם ממש להיכנס (תביאו פנסים).

אחרי הפסקה קצרה באזור המערה המשכנו ללכת בשביל עד שהוא שוב התחבר לשביל הירוק. בדרך עברנו בנקודת תצפית יפה שלידה גם כמה שולחנות לפיקניק ופגשנו גם כמה עצים שהיה נראה כיף לטפס עליהם, אז כמובן שטיפסנו.

5

כמה מאות מטרים אחרי, והגענו לגולת הכותרת. מדובר בשני גשרים באורך של 70 מטר כל אחד, תלויים ומתנדנדים להם מעל הנחל ובאמת מרחיבים את הלב לנוכח כמה שהם יפים. הנוף המקסים והילדים שלא הפסיקו לרטון "נו, אמא?" עשו לי את זה ובסוף החלטתי להיות אמיצה. נכון, אין תיעוד שלי חוצה אלא רק מצלמת, אבל תצטרכו לסמוך על המילה שלי ולהאמין לי שאכן עשיתי את זה וזה אפילו היה לי ממש נחמד.

2

בסוף המסלול (וגם בהתחלה, מדובר על מסלול מעגלי) תמצאו גן משחקים חביב עם מתקנים שלא מוצאים בכל מקום וגם קפיטריה, למי שרוצה להתפנק באיזה ארטיק או שתיה חמה.

בתכלס-

איפה? פארק נשר נמצא בשכונת רמות יצחק בנשר. הכי פשוט לרשום ב- waze "פארק נשר"

מתי מומלץ להגיע? בכל עונות השנה. תמיד כיף שם וגם מוצל

למי מתאים? המסלול המוביל לגשרים נגיש לעגלות ולכיסאות גלגלים, מסלולי הטיול פחות אך בהחלט מתאימים לקטנטנים

כמה זה עולה לנו? הכניסה לפארק חינמית לגמרי. אם תתעקשו להוציא כסף, תוכלו לעשות את זה בקפיטריה שבמקום

מה כדאי להביא? נעליים סגורות, נשנושים לפיקניק, פנס למערה


איפה כדאי לאכול?

יש המון מקומות מומלצים באזור חיפה והכרמל, שאפשר ליהנות בהם מארוחה משפחתית טובה.

אנחנו מוצאים את עצמנו תמיד חוזרים למסעדת אלחיר הדרוזית המעולה, שנמצאת בעיר חיפה עצמה, במרחק של 20 דקות במקרה הזה.

מדובר על מסעדה המגישה מנות אותנטיות מופלאות כמו מסחאן (בצק אפוי) עם עוף או דג בתנור, קבאב דרוזי, מנות סינייה משובחות, שניצל טוב לילדים, סלטים מעולים והכל באמת טעים בצורה יוצאת דופן. יש גם הרבה מבחר לצמחוניים כמוני ובכלל, אני מאוד אוהבת את השימוש בתבלינים ובבחומרי גלם טריים אשר מגיעים ישירות מהכפר.

מסעדת אלחיר- שדרות הנשיא 139, מרכז הכרמל. פתוח בימי שלישי- ראשון בין 12:00-22:00, בימי שני המסעדה סגורה. טלפון לבירורים ולהזמנת מקום- 04-8500090.


שני משחקים שמנעימים את דרכנו

טיול יום שעושים עם הילדים במכונית יכול לאתגר (בלשון המעטה) מבחינת הדרך, שמלווה באופן קבוע במגוון שאלות וקושיות שמתחילות בדיוק 5 דקות אחרי שיוצאים מהבית, בסגנון- "מתי כבר נגיע? ו- "עוד כמה זמן???"

ממש לאחרונה החלטתי לקחת איתנו לכל נסיעה איזה משחק או שניים שאפשר להעביר איתם את הזמן באוטו והנה שניים ממש מוצלחים-

הראשון נקרא "נסיעה טובה" והוא כולל חבילת קלפים וקוביה שמגיעה בתוך קופסא שקופה שמאפשרת להטיל אותה גם באוטו. כל אחד בתורו לוקח קלף ומנער את הקוביה. על כל נוסעי האוטו למצוא את מה שיוצא  בקלף, לפי מספר הפעמים שהראתה  הקוביה, למשל- אם הקוביה הראתה את המספר 3 והקלף שיצא הוא "שלטי חוצות", על כולם למצוא 3 שלטי חוצות בדרך. רק לאחר ששלושת השלטים יזוהו, אפשר לעבור לקלף הבא. אנחנו מאוד נהנים מהמשחק והוא מעביר לנו בכיף את הזמן והדרך.

7

השני נקרא "מילים בעיגולים" של חברת פוקסמיינד שאני מאוד אוהבת, והוא בעצם ורסיה של ארץ עיר, לפי האות והנושא שיוצאים בקלפים. כיף גדול וגם הזדמנות לתרגל קצת את הא'-ב' עם הילדודס.

8


אז תהנו בפארק ועל הגשרים ונצלו את הזמן שבאוטו למשחקים.

אם אתם עדיין לא חברים בקהילת לימונצ'לו, אשמח שתיכנסו לקישור המצורף ותצטרפו, כך תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים ובכלל, הרבה מהם חינמיים לגמרי.

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו- לחצו כאן.

5 תגובות בנושא “טיול אל הגשרים התלויים שבפארק נשר והמלצה על שני משחקים שאנחנו אוהבים לשחק בדרכים”

  1. עד לפני כמה דקות הייתי בטוחה שיש גשר אחד כזה בארץ בדרום (גשר החבלים בנחל הבשור), אז לגמרי חידשת לי! בהחלט שווה ביקור! והרעיון של המשחקים מעולה ממש!

    אהבתי

השאר תגובה