גני רמת הנדיב וזיכרון יעקב- המלצה לטיול שבת קליל

לפעמים, במיוחד אחרי שבועות מתישים של עבודה, חוגים ושאר משימות של החיים, כל מה שמתחשק לנו זה לתת גיחה יומית קצרה לאיזה מקום שהוא לא מרוחק מדי, שלא צריך לצאת למסע כומתה כדי להגיע אליו ושפשוט יאפשר להירגע יחד ולקחת כמה נשימות של אוויר צלול לקראת השבוע הבא והמטעמים שהוא עתיד להביא איתו.

גני רמת הנדיב, שנמצאים על רכס הרי הכרמל ממש ליד זיכרון יעקב, עונים בול על כל הרצונות והחשקים שלנו לימים שהם קצת יותר עייפים. מוזר שהאזור הזה קרוב אלינו כל כך ושעד עכשיו לא היינו כאן אף פעם. זה מחזק אצלי את ההבנה שיש עוד המון מקומות מופלאים כאלה שרק מחכים שנגלה אותם.

הגנים ניטעו במקור מסביב למערת קבר שבה טמונים הברון רוטשילד, שהיה הנדיב הידוע באזור ואבי היישוב, ואשתו. בגלל שידענו את זה עוד לפני שהגענו, פתחנו יחד עם תום וגיל ממש לפני שיצאנו גוגל וקראנו קצת על מעללי בני המשפחה בארץ ישראל. זה עזר להכניס בהם עניין ולעורר סקרנות וציפייה לקראת המסלול.

ליד הכניסה הראשית לגנים קיים מרכז מבקרים מרשים אשר תוכנן על ידי האדריכלית עדה כרמי ונבנה בבנייה ירוקה. מעניין לראות את גג המבנה שמשמש קרקע לצמחים ולעצים שנשתלו עליו. במרכז אפשר למצוא חנות מידע, מסעדה, קיוסק ואודיטוריום המציג סרט אודות סיפורו של רוטשילד.

מתחם הגנים נחלק לאזורים שונים- גן מפלים, גן ריחות עם המון שיחי תבלין ובריכת נופרים, גן ורדים שאפשר למצוא בו גם כמה מזרקות ואפילו שעון שמש, גן דקלים עם אוסף של 20 מינים שונים של דקלים.

כל הגנים מטופחים ונקיים וממש כיף להסתובב בין השבילים שלהם, ליהנות מבריזה נעימה ומתצפית מרהיבה לים, שנמצא ממש קרוב ולבתים הציוריים של זיכרון יעקב הסמוכה.

המסלול מישורי ומעגלי, מרוצף ומונגש לכולם- ילדים קטנים יכולים להתרוצץ חופשי בלי חשש ואפשר בכיף להגיע למקום עם עגלה. עוד עניין שלדעתי מוסיף הוא שהגנים מאוד רחבים ושיש מקום לכולם, ככה שגם אם נראה לכם שעמוס לפי אזור החניה, אל דאגה, בפנים לא תרגישו ככה.

הגן משמש גם כנקודת יציאה לעבר שני מסלולים רגליים שהם כבר יותר רציניים מסיבוב בגנים עצמם- האחד לחרבת עקב (מסומן בצע אדום) והשני לעין צור (מסומן בצבע כחול ונקרא גם שביל המעיין). עדיין לא ניסינו אף אחד מהם אבל שניהם נראים מבטיחים ולא קשים מדי, ככה שאם בא לכם משהו קצת יותר מושקע וטיולי, ממליצה ללכת על זה!

בתכלס-

איך מגיעים- נוסעים על כביש 4 ובצומת בנימינה פונים לכיוון בנימינה. נוסעים בכביש הגישה (653) מזרחה עד לכיכר הראשונה, פונים בכיכר שמאלה לדרך העצמאות ובכיכר הבאה פונים ימינה לדרך נילי. ממשיכים בכביש, עוברים במעבר תת קרקעי וביציאה ממנו פונים שמאלה לכיוון זכרון יעקב (כביש 652). כשמגיעים לצומת שיש בו שילוט לכיוון חוות הנוקדים ורמת הנדיב פונים בעקבות השילוט עד להגעה למתחם החנייה של רמת הנדיב.

גני הברון- שעות פתיחה- ראשון עד חמישי בין 8:00-16:00 | שישי- 8:00-14:00 | שבת- 8:00-16:00. טלפון לקבלת מידע- 04-6298111.

כמה זה עולה לנו- הכניסה היא על חשבון הברון.

אזור לפיקניק- מחוץ לגנים, ממש ליד צומת השבילים המרכזיים, קיים אזור מיוער עם המון פינות ישיבה ופינות מנגל.

למי מתאים? לכולם. ילדים יכולים להשתובב בלי הפרעות, המקום מונגש ומותאם לכיסאות גלגלים ולעגלות, גם כבדי ראייה ימצאו עניין בגן הריחות, המותאם במיוחד עבורם.

וכמובן שכמו בכל יום טיול טוב, תמיד יש זמן ומקום לבטן מלאה שתוסיף לחמימות שבלב.

הפעם בחרנו להמשיך לזיכרון יעקב שנמצאת ממש במרחק דקות נסיעה מהגנים. החנינו בסמטה סמוכה למדרחוב והתחלנו לשוטט בכיף בין הסמטאות. פתאום נתקלנו בשלט "בורקס המושבה" וידענו שמצאנו את האחד.

האחד הזה, מסתבר שהיה בין הטובים שאכלנו, ואנחנו מאוהבי הבורקס (יבוא יום ועוד אקדיש פוסט לנושא).

גם המלבי היה משובח.

בורקס המושבה- המייסדים 56 זכרון יעקב, טלפון- 04-6022124. טעים ממש, לכו!

שבעים וטובי לב ובטן, המשכנו קצת להסתובב בין סמטאות המדרחוב ומשם, עייפים ומרוצים מעוד יום טיול קליל שהגיע לסופו, חזרנו הביתה. עכשיו אפשר להתחיל עוד שבוע בכיף ועם קצת יותר אוויר לנשימה.

לכל מי שביקש ממני המלצה על מקום לינה שווה עם ילדים באזור, ממליצה מניסיון אישי על כפר הנופש נחשולים שממוקם בקיבוץ נחשולים, 10 דקות נסיעה מזיכרון יעקב. יש לכפר הנופש חוף ים פרטי שהוא אחד היפים לדעתי, ארוחת הבוקר ממש טובה ופשוט כיף לבלות בו עם ילדים.

הנה קישור לכפר הנופש נחשולים

תהנו! מוזמנים לספר לי על עוד מקומות מומלצים שכיף לטייל בהם באזור.

ואם אתם עדיין לא חברים בקהילת לימונצ'לו, אשמח שתיכנסו לקישור המצורף ותצטרפו, כך תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם חינמיים לגמרי.

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו- לחצו כאן.

2 תגובות בנושא “גני רמת הנדיב וזיכרון יעקב- המלצה לטיול שבת קליל”