"משוך בגזר". המלצה על קטיף

מכירים את זה שאתם מסתובבים בעולם מוצפים ברגשות אשם כי יש לכם בבית ילד שהוא סרבן מתמיד של אכילת ירקות? מכירים את זה שאתם יודעים בוודאות כמה שזה חשוב בשבילו, במיוחד עכשיו, כשהוא גדל כל כך וצריך את כל הטוב הזה שיש בבטטה ובפלפל אבל הוא בשלו ואין סיכוי שהוא אפילו מנסה? מכירים את זה שלא משנה מה תעשו- תחתכו ירקות לצורות של פרחים ולבבות וסוסי ים, תבזבזו שעה בקישוט הצלחת כמו יער מלא בעצי ברוקולי ואריה שעומד באמצע עם רעמת תירס שמסודרת גרעין גרעין, והוא עדיין יגיד- "לא בא לי"?

אם משהו מזה מצלצל לכם מוכר, דעו שאתם לא לבד וכמותכם מסתובבים עוד רבים וטובים אחרים.

אצלי אישית הבית נחלק לשניים מבחינת כל מה שקשור לאהבת ירקות- תום שלי מכור, מסוגל לכרסם קולורבים חתוכים עד שאני ליטרלי עוצרת אותו ובשבילו גזר זה החיים וגיל שלי.. פחות. הרבה פחות. על פירות היא עוד מוכנה טיפ טיפ לשמוע אבל "ירקות זה כיחס". מילים שלה.

אז במיוחד בשבילכם וגם קצת בשבילי, חייבת לשתף בסטרטאפ שעליתי עליו ממש במקרה. קטיףףףף!!

כולנו שמענו על קטיפים למיניהם, אבל יש לי חדשות טובות בשבילכם- הסיור והחוויה שהילדים צוברים שם תוך כדי משיכה של איזה שורש מהאדמה והירק שפתאום מתגלה, זה ממש עושה להם את זה ומחבר אותם לחשק ולאהבה לירקות!! אצלי זה עבד ממש טוב!!

יצאנו בבוקר של יום שבת סתווי ונעים לקטיף "משוך בגזר" שבמושב צופית שנמצא ממש ליד כפר סבא. הגענו בדיוק עם הפתיחה  ב- 09:00 וכבר אתנו הגיעו רבים אחרים. ממליצה להגיע כמה שיותר מוקדם, למרות שאני חייבת לציין שגם כשכבר היו המון אנשים העומס לא הורגש והיו מספיק ירקות לכולם.

עם הכניסה מקבלים צמידים, שק לאיסוף השלל וניגשים לשמוע הסבר קצר על אופן העבודה. כל קבוצת אנשים שהגיעה סמוך לאותו הזמן יוצאת לשדות, שנמצאים במרחק הליכה של 5 דקות מהכניסה, מלווה במדריך שמסביר על הירקות החבויים בכל ערוגה ועל הדרך בה יש לקטוף אותם.

אנחנו התחלנו בערוגת הבטטות וגילינו שיש גם בטטות סגולות ושלצמח הבטטה יש פרח ממש יפה, ידעתם?

16

אחרי המשכנו לערוגות של קולורבי, כרובית, סוגים שונים של חסות, כרוב, קולורבי וסלרי. הילדים וגם הילדים המבוגרים היו ממש בעננים. הבטחות להכנת מרק של תחילת החורף נזרקו באוויר.

3

5

10

משם חצינו דרך עפר לצדה השני של חלקת "משוך בגזר" והגענו לשיחי הפלפל הצבעוני, הפלפל החריף ועגבניות השרי. כאן כבר נתנו דרור למחשבות על הכנת צ'ילי קון קרנה מכל העושר הזה והבטן התחילה קצת לקרקר.

9

4

15

12

אחרי שכולנו סיימנו לקטוף כאוות נפשנו וסלינו (לקח לנו בערך שעה וחצי), חזרנו שוב למתחם הכניסה והתיישבנו להפסקת צהריים של נשנושי ירקות טריים, בין פינות הישיבה הרבות הזמינות לקהל המבקרים. במתחם ניתן גם למצוא דוכן של אוכל דרוזי מעולה (דגמנו ונהנינו) עם עלי גפן, קובות, פיתות עם לאבנה ושאר מטעמים, דוכן של תפוח אדמה אפוי בתנור, דוכן מיצים סחוטים ושתיה קלה ועוד הפתעות נעימות. כל אלו בתשלום כמובן אבל בעלות סבירה בהחלט. יש גם אולם גדול עם תערוכת טרקטורים שהילדים נהנו ממנה מאוד ועוד אולם עם פינות משחקים ויצירה. כיף גדול.

1

14

18


יצאנו מהמקום נלהבים ושמחים בשלל הטרי והטעים ממנו אפשר להכין כל כך הרבה דברים טובים! הנה תמונה של כל מה שקטפנו והבאנו הביתה-

17

חסרות בתמונה שתי כרוביות יפות, בגלל שעד שצילמתי אותה הן כבר מצאו את דרכן לתנור. הנה מתכון למה שהכנתי מהן-

כרובית שלמה בתנור-

מה צריך?

כרובית או שתיים שלמות ושטופות

שמן זית

מלח גס

פלפל שחור

אבקת שום- לא חובה

איך מכינים?

קודם כל צריך לרכך את הכרוביות במים. חשוב לבחור סיר גדול ולהניח אותן בתוכו כשהן מכוסות במים רותחים ומומלחים מעט, עם התפרחת כלפי מטה והעלים והגבעול כלפי מעלה.

מבשלים בערך רבע שעה- עשרים דקות, עד שאפשר לנעוץ מזלג בגבעול והוא מרגיש די רך.

זה הזמן להעביר את הכרוביות לתבנית שמכוסה בנייר אפיה להשלמת האפייה בתנור.

לפני שמכניסים לתנור, מזלפים בנדיבות על כל התפרחת שמן זית, טוב טוב ככה שלא יהיו איזורים מפוספסים. מתבלים במלח גס ופלפל בנדיבות, אפשר ג בקצת אבקת שום למי שאוהב ומכניסים לתנור שחומם מראש על חום של 200-250 מעלות (תלוי בעוצמה של התנור שלכם) לבערך עשרים דקות, או עד שהתפרחת מתחילה להיות ממש ממש שחומה וריח של כרובית אפויה מתפשט באוויר.

הנה מה שיצא לי-

8


משוך בגזר- בתכלס-

כמה עולה כניסה? 40 ₪ לאדם, תשלום החל מגיל 3. בנוסף, סל גדול לאיסוף השלל עולה 35 ₪. מדובר באמת על סל גדול שמספיק למשפחה של 4-5 נפשות. אפשר לשלם על הכניסה ועל הסל באשראי.

למי מתאים? לכל מי שכוח בידיו. חוויה משפחתית מומלצת לכולם.

מדד הבזבוזים- ניתן לרכוש במקום מטעמים דרוזיים, תפוח אדמה אפוי בתנור, מיצים טבעיים ועוד. יש להצטייד במזומן לשם כך.

דברים שמומלץ שנביא אתנו- נעליים סגורות, כובע, קרם הגנה, בקבוקי מים. הקטיף לא קשוח אבל הוא מתבצע בשטח פתוח, צריך לקחת את זה בחשבון.

שירותים- יש שני מבנים בכניסה למתחם. נקי.

כמה נהנינו- מאוד מאוד! מקום מושקע, מתוחזק ברמה גבוהה, צוות חביב ומסביר פנים. מסתמן שאפילו נחזור בקרוב.

נקודה למחשבה- למרות שהמקום נקרא "משוך בגזר", הגזר ספציפית לא היה זמין לקטיף כשאנחנו הגענו, אז אולי לא כדאי לציין בפני הקטנים ירקות ספציפיים שהולכים לקטוף כדי למנוע אכזבות מיותרות.

תהנו! ספרו לי איך היה!


ואם אתם עדיין לא חברים בקהילת לימונצ'לו, אשמח שתיכנסו לקישור המצורף ותצטרפו, כך תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם חינמיים לגמרי.

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו- לחצו כאן.

6 תגובות בנושא “"משוך בגזר". המלצה על קטיף”

    1. איזה כיף, בית חקלאי הוא החלום של כולנו .. בבית שכרגע חוץ מתחזוקת גינת ירק קטנה משלנו הוא ממש רחוק מזה.. אולי ביום מן הימים. כיף לשמוע מאחת שיודעת שאכן כך זה עובד 🙂

      אהבתי

      1. אם בגזר חשקה נפשכם – זה הגידול הכי קל ופשוט לאדמה ומזג האוויר הישראלי. שתלו קצת בערוגה. יהיה כיף לראות אותם גדלים, לדלל ואז לשלוף מהאדמה.

        אהבתי

השאר תגובה