בעקבות האדם הקדמון וגם קצת כנאפה. מתוקה ממש

נראה לי שכולנו מסכימים על כך שהילדים שלנו חיים בתקופה נוחה, נוחה מאוד אפילו. לא חסרות לה הבעיות והצרות שלה, אבל נוחה היא כן. הם מקבלים כל מה שהם רוצים עוד לפני שהם בכלל אמרו שהם רוצים משהו, הם לא צריכים לעשות כלום בשביל לאכול (ולאכול טוב!), להתלבש, להשתעשע, להתחמם או בשביל לתפוס מחסה מסכנה שאורבת בחוץ.

המציאות הנוחה הזאת מובנת מאליה עבורם. הם נולדו לתוכה וזה כל מה שהם מכירים. אי אפשר להאשים אותם וגם לא אותנו, אנחנו לא יודעים אחרת.

אבל לא תמיד זה היה ככה.

היום נסענו מרחק לא גדול מהבית בשביל להרגיש רק קצת איך היה כאן פעם. ממש מזמן. בתקופתו של האדם הקדמון. מה יש, קצת פרופורציות לא יזיקו לאף אחד.

4

שמורת הטבע נחל המערות שוכנת באזור זכרון יעקב- חוף דור, 8 ק"מ צפונית לצומת פוריידיס. מדובר באתר של רשות הטבע והגנים. זה אומר שבנוסף למחיר האטרקטיבי ולשמירה על הניקיון והטיפוח של המקום, כל שעה עגולה (אל תתפסו אותי במילה) יוצא סיור מאורגן עם מדריך מטעם השמורה, מה שהופך את כל ההתמצאות במקום להרבה יותר ידידותית.

7

הכניסה היא דרך חנות נוחות שאפשר לקנות בה שתייה, גלידות ומוצרים חביבים של רשות הטבע והגנים (10% למנויי מטמון אמרנו?).

ממש אחרי היציאה מהחנות, שמאלה עם השביל, דקה של הליכה מובילה לאטרקציה חביבה (במיוחד לקטנים) שנקראת "שביל הרגליים היחפות". הכוונה היא למסלול באורך 30 מטר שכולל מקטעים משתנים העשויים מחומרים טבעיים. חילצו רגליים לקטנטנים ותנו להם להתמסר להתנסות חווייתית שונה עם כל פסיעה. חביב מאוד.

ליד השביל מספר ספסלי עץ ופינות מוצלות עם נוף מהמם של הכרמל.

3

בשמורה עצמה יש כמה אפשרויות למסלולים. אנחנו הלכנו על אופציית "שביל האדם הקדמון"- התחלנו בטיפוס ועלייה במדרגות (לא המון אבל גם לא מעט, בערך 5 דקות טיפוס, בהחלט אפשרי גם לפעוטות) עד למערה הראשונה במסלול שנקראת "מערת התנור". אחרי שהתרשמנו מהמערה ומכמה מאובנים בדרך, המשכנו למערה השנייה במסלול שנקראת "מערת הגמל". במערה הבאה- "מערת הנחל" צפינו במיצג אור קולי שממחיש את אורח החיים של האדם הקדמון. בפתח של המערה האחרונה אפשר להתרשם גם משיחזור של אתר קבורה.

5

6

8

להגיד לכם שהתקבלו הפרופורציות המיוחלות? בוודאות לא. לראיה, שנייה אחרי שיצאנו מהמקום (אחרי ארוחת פיקניק בטבע) נזרק לחלל האוטו המשפט האלמותי "בא לי קינוח". דחיית סיפוקים מישהו? קל יותר היה למצוא אותה אצל האדם הקדמון כנראה.


בתכלס- 

כמה זה יעלה לנו? למנויי מטמון הכניסה בחינם. למי שאינו מנוי, הכניסה למבוגר עולה 22 ש"ח ולילד מעל גיל 5- 9 ש"ח.

חניה- חינמית ומסודרת, צמודה לכניסה לאתר.

נעלי הליכה- אפשר לעשות את המסלול גם עם סנדלים. לא מומלץ על עקבים.

הצטיידות בנשנושים- יש חנות נוחות של האתר, אפשר לרכוש שם שתייה, חטיפים, גלידות. מומלץ להצטייד מהבית בכל מה שעושה לכם כיף בבטן, לשם עריכת פיקניק במקום. יפה שם ומוצל.

ניקיון- נקי מאוד ומתוחזק. השירותים נדגמו וקיבלו את אישורי.

מדד ה- fun- היה כיף. "שביל האדם הקדמון" היה די קצר עבורנו. לקח לנו בהליכה אטית חצי שעה לסיים אותו. יש אפשרות למסלולים ארוכים יותר, לא ניסינו.


כנאפה מתוקה- 

מזל שהיינו ליד פוריידיס. אצל כולנו התעורר הדחף לסוכר. אולי בגלל שדמיינו איך זה היה פעם, כשהיו רק פירות מתוקים מהעץ לאכול כשהתעורר החשק למתוק ואולי בגלל שבדרך הלוך ראינו מלא שלטים עם שמות של קינוחים מפתים שאנחנו אוהבים. בכל מקרה, היינו חייבים לאזן.

שמנו פעמינו לכביש הראשי של הכפר, שנמצא ממש 5 דקות מהשמורה. באחת הפניות ימינה שוכן לו "מלך הכנאפה" ואכן מדובר במלך אמיתי.

1

עזבו את הטעם האלוהי, כששאלתי את הבחור אם הם מקבלים אשראי הוא ענה לי "כן, כן, תפדלי". הזמנתי בכיף 2 מנות, שתיה לכולם, דותן ואני גם פונקנו בקפה שחור.. אממה, בסוף הבחור עדכן שאין אשראי ושבפעם הבאה שנעבור, שנקפוץ שוב. יש דברים כאלו??

2

כמובן שאחרי שהעמסנו את הזאטוטים העייפים ומאוזני הסרוטונין לרכב, עצרנו בכספומט שבכפר וחזרנו עם התשלום במזומן. מלך מלך, אבל פרנסה זאת פרנסה.

והכנאפה מתוקה. ממש.


ואם אתם עדיין לא חברים בקהילת לימונצ'לו, אשמח שתיכנסו לקישור המצורף ותצטרפו, כך תוכלו לקבל ממני המלצות לאטרקציות וטיולים סופר שווים עם הילדים, הרבה מהם חינמיים לגמרי.

מוזמנים גם לעקוב אחרי באינסטבלוג של לימונצ'לו- לחצו כאן.

 

 

 

 

 

 

7 תגובות בנושא “בעקבות האדם הקדמון וגם קצת כנאפה. מתוקה ממש”

    1. בכיף, שמחה שאהבת 🙂 בעיקרון המסלול מתאים לקטנטנים אבל ללא עגלות כי יש איזורים של עליה במדרגות, עם מנשא נראה לי שיכול להיות ממש מוצלח.

      אהבתי

השאר תגובה